Min bild!
Jag tog ju massa kort i helgen på dressyrtävlingen eftersom Jätten o Gali mfl från stallet va med o nu hittade jag en av min bilder i en av dom lokala tidningarnas nätupplaga som kommer i vanliga tidningen i morgon. Gissa om jag blev både brydd, glad o arg! Det är MIN bild o ingen har frågat mig om lov! Den ligger på pixbox fövisso men man ska ju inte bara stjäla en bild ju!!
Här är tidningen och här är min bild

Haha, jag hade blivit ganska stolt om någon velat ha min bild ;D

USch, vad irriterande! Kan du typ inte mejla in o fråga ? elr ngt ?
Kontakta dom och kräv ersättning för att de använt bilden.. Det är fruktansvärt oproffessionellt gjort av en tidning att stjäla en bild!!
Usch vad respektlöst.. Hur smickrande det än hade varit skulle jag själv bli fly förbannad. 
Du har rätt att kräva tidningen på ersättning om de tagit din bild utan lov. Jag hade blivit fly förbannad och krävt pengar direkt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag ska ringa dom i morgon o fråga va dom egentligen håller på med

Blir spännande o se vad de säger. :)

Klart det är smickrande, men såååå dåligt!
Hur fick de tag i bilden? Och hur VÅGAR dom göra så?? Det blir ett jävla hallå om man gör tvärtom, snor en bild från nåt "proffsigt" ställe och använder privat. Men att sno privat och använda proffsigt är okej eller? 
Ska verkligen bli intressant att få veta vad de säger. Och godta inte "ett misstag". Dom måste ju ha fått bilden nånstans ifrån. Och dessutom skriver väl tidningar alltid ut fotograf? Men inte i det här fallet tydligen?
Du ska ha både ersättning för bilden och ersättning för att de publicerat utan att fråga dig. Annars får du dra det vidare och då blir det inte så skoj för tidningen.

Det var ju väldigt konstigt att bara stjäla en bild så där. Du är helt säker då? Jag menar ingen fotograf stod precis bredvid dig då som fotade samtidigt? Annars ska dom ju ge dig ersättning iaf.

Jag tänkte också som Gejsa först, men det finns ju ingen möjlighet att nån har fotat så EXAKT lika. Möjligen om personen stod precis framför dig, men då hade du ju inte fått nån bild

Jag hade blivit fly-förbannad, en tidning ska veta bättre! En sak med barn som leker och inte helt inser vad de gör och vet bättre, men en tidning ska ha bättre standard än så.
Tror inte så mkt på fotograf som stod i exakt samma vinkel och att hästarna stod med öronen och huvderna likadant en längre stund, risken för det är nog riktigt riktigt liten..

Nej jag va ensam om att stå i den vinkeln. Tävlingsplatsens fotograf stod från andra hållet o det va bara vi där.
Ska ringa dom nu o höra vad dom säger.
Dålit som tusan av dom… Vart det bra bilder? Nyfiken å se :)
öhhhh såg bilderna. jätte fina :D
Kan det inte va så att nån person tagit din bild och skickat in till tidningen då? jag tror inte tidnigen sitter och letar bilder på pixbox och sedan lägger ut på deras hemsida.
#14 Fast då borde det stå vem som är fotografen under bilden.

Såååå nyfiken på hur det har gått?
grrr…voff voff…
buss på!
Fräckt :O Vad sa dom?
så grymt jävla illa!! *morrar*
Jag e med nyfiken på vad dom sa.
/Elin

Nu har jag pratat med dom. De va en från ridklubben som gått in o tagit min bild på pixbox o sen skickat den till dom. Så henne ska jag ta ett snack med!!

fick hon ngn ersättning för den?
Fy f*n vad fräckt gjort!
Jag undrar samma som #21, fick hon nåt för den?
Herregud, det finns så konstiga människor.

inte kul det här…

Men fy, så kan man ju inte hålla på! sjukt va folk kan hitta på..

Men då säger jag som Attlid - fotograf borde ju ändå stå?

Jag vet inte om hon fick nån ersättning för de. Hoppas verklligen inte de!!!

#27 usch va lågt utan att fråga diig!! men säg vad hon sa sen, x)

Japp de ska jag göra!
Något svar än??
Fy fn va illa! Har du pratat me den där jvln som gjorde det då?
Ursäkta men ja blir sur.
Hur blev det? Har du fått något svar än?

ooopps, jag har glömt bort o maila henne, ska göra de nu! Tack för påminnelsen!! Har varit alldeles för mkt i mitt snurriga huvud nu…

haha säg hur det gick sen bara :)

då har ju ilskan hunnit lägga sig, mailet kanske blir för snällt?;)
*putt* hur blev det? Jag hade blivit förbannad…

Jag får inte tag på mailadressen till kvinnan *suck* Men kommer antagligen träffa henne i helgen på tävlingarna på hemma klubben så jag får ta de då

Själv går jag medieprogram och läst mycket om publicerings- och etniska regler osv.. Det är inte OK att stjäla en bild så, verkligen inte!

Detta kan du gå vidare med även om det "bara" är en privatperson som snott den.

Åh, den här tråden har jag funderat mycket över. Hur gick det med det hela?

denna tråden hade jag glömt bort…hur gick det?