Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 713 ggr
Mandysan
0

Vilka är ryttarna? *hjälp*

Redovisningen av mitt skolarbete närmar sig med stormsteg, det är ett arbete om hästar/ridning som jag har jobbat med i 2v. Jag har tänkt att visa lite filmsnuttar, de flesta är på ryttare jag känner igen men hoppningen som är världscupen i Las Vegas 2007, kan jag inte komma på vilka ryttarna är? :S Jag har fått för mig att han med fuxen är holländare alt engelsk men jag kan inte placera honom och hon som är först antar jag är Malin Bayard men är det flippan? Eller ngn annan?…

Ngn som vet vilka det är?

Sen så har jag en dressyrvideo där ryttaren heter Sanne Kersten, från vilket land kommer hon? meriter?

/Amanda :)

Snuttan2
0

Jag kan inte se hoppvideon så kan inte hjälpa till där.

Varför valde du videon på Sanne Kersten? 

Hon lär vara holländare gissar jag på eftersom sluttexten är det, men kan ju vara internationellt.. Känner inte egen namnet.

Mandysan
0

#1 Aj då, ska prova att länka om…

Jag ville egentligen ha Jan Brink alt, någon internationell stjärna typ Anky eller Isabelle Werth. Men deras videos var antingen för långa eller för taskig kvalité…

Mandysan
0

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=810809 funkar den här för dig? För den i #0 funkade för mig utan problem…

Snuttan2
0

Det är inte länken, jag kan inte se något ifrån svt.

Varför inte bryta mitt i klippen isåfall?
Tycker inte hon visade upp någon intressankt ridning på något sätt :P

Mandysan
0

#4 Du får gärna leta upp några klipp om du vill ^^ Jag vill ha med skritt, trav, galopp och gärna ngn rörelse, typ piaff eller lite skolor…

Mandysan
0

Undrar även vad westernfolket tycker om denna?

[slo]
0

#6 Poängen med att redovisa någonting är väl att visa vad man har lärt sig…? Jag tycker inte just den videon var något speciellt, men känner inte att jag är tillräckligt duktig för att välja ut en som är bättre ridmässigt sätt.

Maja
0

#7 - Hon vill väl visa andra hur westernridning ser ut? Alla vet ju inte det..

warum_nicht
0

jag är inte så impad av den där Sanne… vet inte vem det är heller. trist häst som inte var särskillt samlad, låg alldeles för mkt i handen. skritten var passartad och traven var inte heller mkt att hurra för.

Mandysan
0

#7 Inte direkt, iaf inte med det här arbetet, vi ska presentera en viss sak som våran svenska lärare har valt och på redovisningen berätta lite grann om det på ett sätt som kan få alla intresserade…

Mandysan
0

putt

Snuttan2
0

Hur lång får videon vara?

Problemet är ju att de flesta dressyrprogram ligger på runt 10min och läggs ju inte upp klipta :P

Mandysan
0

#12 Helst under 1 min :)