Shettisar!
Nu när jag blivit shettisägare jag med, känner jag mer nyfikenhet över ni andra som också har shettisar här inne…. vad gör ni med dem? bild? ålder? stam?
JAg kan börja med min söting som redan kommít mig tight om hjärtat. Hämtade honom 3 nov. Inte haft det så bra i sitt förra liv och just nu håller vi på att få honom att må bra. Avmaskar honom, avlusas, hovslagare, alt.behandlare och tandläkare ska ut….. det är en liten hingst på 92 cm och har tyvärr okänd stam. Han är både inriden och inkörd så får se längre fram hur de olika bitarna funkar…. tanken är att min sambos två barn ska få ha honom mkt sen och min lilla som nu är på väg. Men än så länge är det bara mamma som "vårdar" och pysslar om honom.

Lilleman heter han…glömde skriva det….
Jag har ju 2 o en på väg…(i juni 2008) De har full stam så jag använder den äldsta för avel o båda för utställing….
samt pyssel för barnen o rida såklart..sen kör jag den äldsta el ja tanken är att jag ska köra…hihi har bara kört en gång ännu pga ingen rockard…den lilla som bara är 6 månadeer är det mest miljö o markträning…ännu…hon har dock redan varit på 2 egna utställningar samt en till m morsan för hon skulle premieras upp t "A"…
Dem är underbara o de har en tendens o bara bli fler!!!!

jag har en liten ullig shettis som jag fick när jag var fem år sedan kunde jag inte sälja henne, så 12år sedan (07) så har jag kvar henne. hon har fått smeknamnet lyxprimadonnan i stallet.
tyvär får jag inte träna henne pga skadan
.

Har ni inga bilder???

Älskar shettisar :)

har en liten kille hemma som jag har haft sedan siste sep tror jag.
F060427
E. Epol
U. Smedstorps primadonna.
Visad som föl och rekomderades att sparas som hingstämne. Men så blev det inte. Kom inte ihåg men tror han fick 39p eller ngt sånt.
Vi håller på med lite vardagslydnad, han är super rolig å söt.. en sån liten häst måste ju gå att lära allt om man bara har tid. Målet är iaf att vi ska hobbyköra honom. Är sugen på att ställa ut å så, men har så lite kunskap=)
Lycka till me din Lille