Vem har rätt?
Mamma och jag har haft en diskussion här hemma om Peppe…
Eftersom Samsom (shettis som vi lånat som sällskap) börjar bli gammal och det märks tydligt på honom, så sa vi att han kanske inte finns i livet jättelänge till :/ Men då har vi inget sällskap till Casa och Peppe. Och Peppe är ju ganska knasig av sig och hittills vet jag ju inte riktigt hur han reagerar om han blir själv.
Enligt mig, så skulle det kvitta för jag tycker gott att Peppe kan lära sig att vara själv när jag rider ut, åker på träning/tävling etc med Casa. Det är så jobbigt med hästar som inte klarar av sånt.
Men enligt mamma, så tycker hon inte att vi ska "störa" Peppe mer, utan acceptera att han är som han är och vi är inte tillräckligt duktiga för att förändra hela honom. Och där kommer jag in med protest igen, när vi köpte Peppe och insåg vad det var för häst vi köpt trodde vi aldrig att vi skulle klara honom. Men se hur det gick! Det går ju nästan som en dans nu!
Vad tror ni? 
Mvh //Loa

Jag tkr att du ska prova att ha honom själv först. Går det inte så kan ni ju ta dit en till häst:)

Är ju bra att kunna vara själv, men att bara ta ifrån kompisen är ju inte rätt sätt att träna det tänker jag…
Vill ni inte ha en till häst för att ni vill ha Den så tycker jag inte att ni ska satsa på att ha en till. Utan börja jobba på att Peppe ska ta det lugnt att vara själv redan nu, då får ni ju även en del tid på er att se om det fungerar eller inte…

Hmm, det har ni rätt i. Ska prova ta bort båda hästarna nån gång och se vad han gör :)
jag tycker du har rätt! gäller bara att vänja dem gradvis! allt går bara man e envis!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Självklart ska ni prova och se hur han beter sig själv nu när ni fortfarande har alla 3 pållarna..sen kan ni ju börja träna honom o va själv om det inte funkar!

Du kan i alla fall pröva några gånger tycker jag. Det är ju himla jobbigt om den måste ha sällskap hela tiden…

det är ju ett himla meck om man alltid måste ha sällskap. tänk om du har med båda hästarna en gång och den nya hästen inte fixar att vara ensam då?
nej, vänj peppe vid att vara själv. han fixar det ska du se.