När ponnyn kommer hem?
Om ca 2 månader kommer en D-ponny hem till mig som jag köpt.Förra ägaren kommer köra ner honom till oss.Men till frågan.Hur går det till ?När ska man släppa ut hästen i hagen? Hur gör man den första veckan?När kan man börja rida?Något som är lätt att missa? Alla tips mottages✨
En tid utan en häst är bara en väntetid 
Vi hade min häst i en hage brevid huvudhagen så att hon fick lära känna hästarna över staketet först i några dar. Det första jag gjorde när hon var framme var att låta henne bekanta sig med hagen och sen gick vi på en liten promenad. Jag red bara någon dag efter vad jag kommer ihåg. Jag lät henne vänja sig långsamt med allt det nya och hon hade vell kanske landat helt efter 2 - 3 månader. 🙂 Lycka till med hästen
Vet inte vad som är bäst för din häst, men vår ponny var van vid att vara på olika platser, så samtidigt som han kom så släppte vi ut honom i hagen med en annan häst, den snällaste hästen! Så fick dem gå tillsammans i några veckor,sedan fick han gå med en liten gammal ponny, där visste vi i princip att det inte skulle vara några problem. Och sist så fick han gå med både den första snälla hästen och den gamla ponnyn + två ston som vi var lite oroliga för ihopsläppet med,då den ena e.v ville försvara den andra, men det gick bra! Dagen efter att han kom till stallet gick vi en promenad så han fick se sig omkring! Och tveka inte att prata med andra kunniga i ditt stall!
Tack så mycket han kommer inte först om ca 2 månader så har gott om tid :)
Han har varit i det här stallet som han står i just nu i ca 1 år och innan på ridskolan o.s.v.
Vilka andra hästar det kommer vara i stallet är inte till 100 % klart ännu, men det kommer säkert någon snäll ponny/häst❤️
En tid utan en häst är bara en väntetid