Hoppbildtråd

Min ena hoppare =) (har inte så många bilder där mina hästar hoppar….)
Jättefina bilder :)

neej, söt shettis! 

#6 jisses vilket skutt!

Min ponny. :)

Min ponny igen… :)

Och igen… ;)

#7 Ja hon tog i för kung och fosterland där 

#14 Skämmas? Varför det? Det där såg jättekul ut att hoppa ju
och själv tycker jag nästan att låga hinder är roligare att hoppa än höga.

#15, jaa, jag ser lite kul ut ^^
och det är ett ganska litet hinder.. men jaa, om dom inte är föör små :P

har bara på när jag hoppar Charlottes hästar. Här Celine. 5 år, ca 120cm
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mitt lilla troll…runt 120 han me…11 år. het som tusan

Hehe.. Hoppning verkar kul, men än så länge så nöjer jag mig med mina cavalettibommar.. ;P

Neeeeej, det där var för högt!! :D Hästen är också för stor.. ;P Islänningar på 135 cm ska det vara!! ;)

#26 några jag känner hoppar 90 cm med sina islandshästar som är 130 cm :P

kommer bild så fort ja får tag på den;P vet att en kompis har en bild på mej och en av ridskolans ponny när vi tävlar en klubbis på 60-70 men hon har inte laddat in bilderna änn ;P men så fort ja får dom så kommer de bild på oss;P

min kompis c-ponny löshoppade vi 150 i somras….DET kallar jag högt!!!!!
#27 - Haha.. :D Ja, de kan hoppa högt om de behöver, men de är inte framavlade för hoppning.. Det är inte jag heller för den delen.. ;P Hahahahahaha.. :)
Jag kan tillägga att jag hoppade 110 cm (eller något liknande) i höjdhopp när jag gick i fyran.. ;P Har tyvärr ingen bild.. ;P HAHAHAHA!!

#30 Du kan ju alltid pröva :P
Jag är inte heller avlad för hoppning *fegis*

#29 de va högt för en c-ponny:O ..själv håller ja mej till 60-70kankse 80-90 ibland åxå när ja hoppar..är lite feg;P me de va högt för en c-ponny…är faschinerad;D
#32 - Nej, tack, jag håller mig helst på marken.. ;P Hahaha.. Vad ska man upp i luften och göra?! ;P

#33 vi har det på film dessutom…blir lika chockad varje gång jag ser de…
Jag har inga problem med höjder, Peppe har problem med allt som har med bommar att göra. Mentala problem, teknik och kapacitet har han så det räcker och blir över. travhoppar 120, oxå han c-ponny.

jag rammla av en gång när jag slog i knät i en hinderstolpe (ramla av av smärtan) sen dess har jag hållt mig på marken. körning funkar mkt bättre;)
men här e en bild när jag hoppa en gång i tiden…

jag var stolt över mina skutt med calle, men va sjutton när man tittar på allas bilder blir jag helt skakis..

Har faktiskt ett jättedåligt kort på när vi hoppar 105 ungefär…taget med mobilen från TVn och sen med camen från mobilen så ja…(jag ser jättekonstig ut men kan försvara mig med att vi är på nedgång
)
Sak försöka få te o hoppa Harry löst över hinder nåndag….. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
*putt* :)

#44 lite mer eftergift så hade han nog fått upp frambenen lite till :)
#43+#44: Haha på den tiden fattade jag inte att man skulle ha med även RYTTARENS huvud på bild. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Här är en bild på mig och Windy när vi hoppar barbacka.
Och här är en på Windy och mig, utklippt från en film. Jag vet att jag behöver ge henne mer eftergift, har dock problem med det eftersom att jag har en ryggsjukdom som gör mig stel i axlarna = svårare att ge efter. Tränar som bara sjutton på detta. ;)
#45. Jo, jag vet. Men jag har ett försvar (A) Jag hade inte ridit på ett tag eller så. Inte hoppat så mycket ialla fall. Men tack för tipset, jag tänker på det jätte mycket nu :)

#50. Det är ingen fel på din stil förutom dina fötter :) Annars tycker jag att du ser ut att sitta bra och din händer är långtfram (: Kunde väl varit lite mer fältsits, men jag vet inte din sitvation. jag är inte häller så duktig på det (:
#50 Tycker också det ser fint ut. Fötterna kanske pekar lite rakt ut men jag har samma problem och tycker det är svårt att hålla reda på så mycket samtidigt. ;) Tycker din eftergift är bra, kanske att händerna ska längre ner och inte bara uppåt-framåt utan neråt-framåt. Fast jag ska inte säga nåt egentligen, har jättemycket problem med hoppsitsen. ;) Tjusig häst :)

Felet med min hoppstil där är mina fötter (som ni säger), är lite tidigt i hoppet och reser mig alldeles för mkt. Man behöver inte resa sig så mkt, bara lite och ge eftergift. Mina händer hamnar dessutom lite långt bak förhållande till sitsen… Men om ni ville se på en riktigt ful hoppstil, titta på denna bilden!
Fråga mig inte vad som gick fel, denna hoppstilen började när jag fick denna hästen. Lyckades aldrig få henne hoppa ordentligt annars.
#53. Haha :) Men vadå. Jag reser mig asmkt vad jag känner iaf :) skulle gärna stå på själva sitsen om det skulle gå xD Herregud. Det är som russet jag rider måste börja med snäva svängar annars hoppar hon inte normalt..

#57 klart :) hellre för långa än att man hänger i munnen på dom :)
#58 Ja, det har du visserligen rätt i.. :P
Detta är visserligen ett gammalt foto, men ändock ett bevis på att jag faktiskt varit aktiv som hoppryttare en gång i tiden…
Sen får jag väl visa att även shettisar kan hoppa: Ellen och Sir Douglas
lite suddigt, men vad sjutton… :P
Bilden #19 ser verkligen inte ut att vara 1.20 är du verkligen säker på att det är så högt?
Jasså nu fattar jag, ponnyn är 1.20 :P sorry

Jag och lill-jonna
putt

#76 vad har den på frambenet? :S
putt

#12 är den tillsalu? :O
putt
74 och 75* Är inte det lite väl hårt underlag att hoppa så högt på
håller med #85, men om det regnat precis innan så kanske det är helt okej, men om det är packad sand / jord så blir det ju ur halkigt ._.

#68 hur högt är det din hund hoppar??

#77 benlindor??
Konstiga "benlindor" :S

#91 men är det inte det??
med en pad under? lr menar du ngt annat.. *s*
#92 hehe jo jag menar dom me padd under eller va de är för något :S ser mer ut som ett stallbandage / gips!? än träningsbandage :P

haha.. jaha.. :)

^^