Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 603 ggr
Ida_79
0

Egen foderblandning

En fråga till er som inte köper färdig blandat foder,fast ni får givetvis komma med förslag o så,hehe. Ni som blandar eget,vad ger ni era hästar? Funerar på o göra det till mina nu.

shirley
0

havre, betfor, vetekli, korn, mineraler, vitlök.

tezzie
0

korn, mineraler, betfor, foderjäst, vitlök och lucern

*** Kärleken övervinner allt ***

Believer
0

havre betfor mineraler och vitlök

fridak
0

havre, betfor, mineraler

NovaRoll
0

Havre, korn, betfor, foderolja, mineraler (fritt) och salt

svampi
0

Havre, betfor, mineraler på kvällen och kraft på morgonen, tror jag…

Snuttan2
0

Vad är menigen med att blanda eget vs att ge flera olika fodersorter?

Tycker det värkar detsamma, bortset ifrån att i en fallet kan man få bättre koll på doseringen och ändra sig lite vartefter…

[slo]
0

#7 Framförallt kan jag tänka mig att det blir billigare om man inte har sjuttioelva foderstorter att blanda ;)

Ahnna
0

Jag är inte expert på fodertillverkning, men jag har HÖRT att många pelletsfoder är kokade innan de pressas samman till pellets, och jag har HÖRT att hästar inte ska äta kokad mat. (Varför har jag inte snappat upp.)

Jag fodrar av främst ekonomiska skäl med helhavre, betfor, kornkross, mineraler, saltrapsolja.

Har räknat ut att mina kraftfoderkostnader kommer landa på 207:- per månad för ett fullblod och 3 shetlandsponnyer. (Två dräktiga.) Det är inte så illa pinkat, tycker jag själv! Cool Men jag kommer undan billigt tack vare lokala leverantörer av havre och korn bland annat.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

shirley
0

blanda själv då jag ej litar på vad som e i färdigblandat foder. verkar konstigt i mina öron att de lyckas få exakt samma i varje pelletsbit. det är även lättare att ha koll å ändra efter hästens behov.

Lindbygarden
0

havre, betfor,kli,lusern och mineraler.. Kommer testa ett färdigfoder senare

Flaxii
0

Svarthavre, müsli, betfor, kiselgur, salt, mineraler, linfröolja, B-vitamin + morötter

tessa
0

#1 och #11: Ger ni vetekli? Hur mycket då? *nyfiken*

tessa
0

Hippo alfa grow, betfor, foderjäst, vetekli, solrosfrön, mineraler, foderkalk, (linfrökaka/linfrö) + morötter/äpplen. + lite örter ibland.

Vi har galet låga proteinvärden på höet i år.  

Ett jäkla duttande. jag vet. - och jag älskar det. Pållarna också.

gejsa
0

Hur vet ni behoven när ni inte analyserar höet då?

AnnaJohansson
1

Medryttarhästen får: Lucern, Fibergi, Korn och mineraler/vitaminer och ensilage.

tessa
0

#15: frågar du mig? Vi har ju analys, och du har ju sett den =)

gejsa
0

Nej, jag frågar dom som inte har analys givetvis. :)

tessa
0

#18: Ok, då är jag med.

Lyrik
0

#13 Lyrik får 5 dl vetekli om dagen.

Han får både egen foderblandning och färdigfoder, Edel Avel.