halm allergiker
kan man vara halm allergiker?
en jag känner säger att när hon har kontakt med halm så kliar det på utsidan av halsen+ansikte+ armar, det kvittar om hon har hanskar,vinterjacka. hon säger att det kliar ändån.
min fundering är om hon är extra kännslig eller allergisk mot halm.
hur är det för er? jag vet inte själv då jag har spån till min shettis.
jag är allergisk mot halm men får snuva, kli i ögonen samt kli i halsen(inombords)

1# okej. kan det vara så att halmen sticker henne när hon tar halmen? och att det är det som kliar.
jo kanske det..aldrig hört ngn ha sådan reaktion men bara för det inte sagt att hon inte kan reagera så!
jag får samma problem som #1..

det verkar som att hon i såfall bara är känslig mot halmen när det kommer i kontakt med huden

Shirley är känslig mot halm så jag brukar sköta halmen när jag är i stallet.

Jag är allergisk mot halm, får svårt att andas av det.
ftersom vi pratar allergier! Ngn som har märkt att de får kli i halsen av för mkt mjölkprodukter?????

Hmm, får kli i halsen ibland men brukar anta att det hör ihop med mina andra allergier, har aldrig funderat på att det kan bero på mjölkprodukter.. Ska börja göra det nu när jag får kli i halsen, tänka efter lite extra om jag har ätit/druckit mkt mjölkprodukter innan! :)
Ja gör det o återkom gärna m dina observationer…jag reagerar nämligen så men enligt läkare kan man inte reagera på det viset…dum läkare! Jag mår ju bättre när jag inte äter/dricker ngt m mjölkprodukter…alla allergier måste ju även komma ngn stans i från även från början….så varför inte på mig först;-D

Ska göra det :)
Jag tror det är väldigt individuellt med allergier, hur man reagerar o så. Jag är allergisk mot timotej, dvs hö, och katter, och på pappret är jag mkt mer allergisk mot katter än mot hö, men i praktiken reagerar jag starkare mot hö (jag får svårt att andas) än mot katter (kliar och rinner i ögonen om jag trycker upp en katt mot ansiktet :P). Men läkaren envisas ändå med att det är pga katter som jag får svårt att andas :P Haha, lite komplicerat.. ;)
ja allergi är inte lätt…
Min ena kompis tål inte halm, men hon är glutenallergiker.