Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1019 ggr
Forssen20
0

Highland Trumps

Någon som vet ngt om denna häst?

Min mamma importerade henne från Irland med Royne Zetterman när Trumps var 2 år, helt ovan vid allt, aldrig haft grimma på, kom till Sverige, om min mamma red in henne. Hon såldes sedan till en landslags ryttarinna vid 8 års ålder, tävlad 155 klasser med mamma. Men landslagsryttarinnan i Norge åkte bara av då Trumps hoppade så stort -kolla med stora ögon :)- Så hon såldes vidare till England vid 8½ år ålder, tävlade 130cm klasser med en 16årig tjej som sedan bytte upp sig till en VM häst :) Och DÅ såldes trumps till en Silvermedaljör i OS, Peter Wylde, som fick placering i alla sina starter med henne (t.o.m 160 cm klasser) :D, Trumps var nu äldre, 15år, och vid 21 års ålder såldes vidare till Peter's kompis som hoppade 150cm med henne, tills Trumps fyllde 25.

:'C Highland trumps, pensionerades år 2000 och dog år, 2002.

(HIGHLAND TRUMPS BYTTE NAMN NÄR HON KOM TILL PETER TILL CAN CAN !)

Vi kontaktade Peter Wylde för att få kontakt och bilder på Trumps.
(Här kommer mejlet)

Dear Eva, 

Yes, Can Can was one of my favorite horses.  She changed my life, really. Unfortunately she died about four years ago from founder.  She was living in Pennsylvania on a beautiful farm, as I am quite sure she was enjjoying her last years of her life.  I had sold her in 1996 and she was ridden by a good friend of mine until she was retired in 2000.  Thanks for the interest. She was a brilliant horse.              

Sincerely,  Peter   

Och då kommer vi till det jag ville veta, ngn som kommer ihåg namnet; Can Can / Highland Trumps? Trumps fanns på Grevagården som min mor ägde då. Kanske ngn som har en liten bild eller bara känner till henne? Skulle vara otroligt roligt att veta!

(Vi har kontakt med Trumps halvsyskon m.m,

hon var e. Diamond are Trumps (son till King of Diamond) u. -- (skriver in namnet sen, då vi kollat upp i stamboken) (u. var efter Highland Flight (eng. fullblods mamma)

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vet en d-ponny som heter Highland Fling. extremt mager på kortet

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Forssen20
0

Vad du vad den har för härstammning? :D Vakker!

Peppe
0

Vacker? snarare benrangel, kobent osv osv

e. Djingis u. La Fayette

ägaren säger att han är angloarab men jag vet inte…har hört rykten att han är hälften travare

Forssen20
0

Jaha, för Highland Flight  var eng. fullblod ._. men men ;D Den såg inte så gammal ut typ som 2 år så jag tyckte den såg ut som den kunde bli lite snyggare ;)

Peppe
0

Han är över 10 ;) vet inte exakt hur gammal han är men snyggare lär han nog inte bli. eller jo, om han kunde få lite mer mat kanske

Loa-bg
0

Ganska fantastisk historia, och få hamna hos Wylde är icke dåligt!!

Forssen20
0

ok ;)

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Peppe, är detta Highland Fling?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Lill-Jonna]
0

Ett sånt träns har jag med :P

Peppe
0

#8 japp. fint hopp måste jag säga för att vara honom!

Forssen20
0

Highland Fling var mkt mkt mkt läcker hoppare :D