Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 1052 ggr
Lindbygarden
0

Lastträning..eller?

Hade transport hemma igår och tänkte passa på att lastträna vår lille ettåring.. Han har ju bara rest en gång tidigare i sitt liv.

Men det var inte mycket till träning för han gick rätt på! Så vi stängde och åkte en sväng. väl hemma och hade lastat av så gick han på igen men denna gång ensam.

Cool kille och stolt matte!!Skrattande

AusaBausa
0

vad kul..grattis till den lyckade "träningen" hihi.

värre med min föling här..modern går på hur snällt som helst men inte föling…tyvärr har jag ingen egen transport heller så det finns inte möjlighet o träna… ska kanske be om o få låna kompisarnas kärror o träna henne…då kanske hon också upp lika snällt som din gör…;-D

Lindbygarden
0

#1. ibland undrar jag om inte hingstar är enklare på sånna här grejor.. han är överlag mkt orädd och självständig.. det blir lite enklare då:O)

Jag har promenerat över plast ngn gång samt gått upp på pall. Så han är ju van att det låter skumt ibland.. Testa med det..det kanske underlättar?

AusaBausa
0

ja, tror det också. Har en 1-årig halvblodshingst o ett 2-årigt sto i delägarstallet o hingsten är mkt mer lugnare o samarbetsvillig än stoet så kanske är så att hingstar är lättare än ziggiga ston!

Snuttan2
0

Man får hålla tummarna att det håller i sig bara väll :)

Alltid något kul att hänga huvudet på med ;)

Lindbygarden
0

ja hans juveler åker ju den förste november så sen blir det kanske annorlunda!:O)

MiaMaria
0

Kul =) Hur gick de med den andra?

Mangis
0

Stella lasttränades ju som tremånaders, så när jag visade henne lastbilen hoppade hon också bara upp mer eller mindre direkt.

lisette
0

roligt när det går så bra. jag var med beredd på det värsta med brago när han skulle lasttränas, men det gick så bra så.

han verkar lika cool som min lillkille! :D

Lindbygarden
0

Ja viss e det härligt!!

AusaBausa
0

får se hur det m 1-åringen efter att kulorna ryker här…tyvärr är han klapphingst så han ska opereras snart..inte kul alls!

Lindbygarden
0

jahaaa… alltid jobbigt med op! hoppas att allt går bra…

AusaBausa
0

Ja man hoppas det…äger inte honom(bara mamman..) men ändå är man orolig för honom…han är bara såå go`!

douglasstar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va skoj:) själv har ja en sjuårig valack som bara blir värre o värre. går max upp med framfötterna på rampen typ. ska lastträna han idag tänkte jag

LinaN
0

Harry är löjligt lättlastad, sålänge han är med på noterna ^^ han går oftast upp innan 3e försöket. Sambon börjar bli väldigt duktig på att hjälpa til lvid lastnignen :D

Bebbe, ni gjorde ett bra grundjobb emd lillkillen åt mig! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zahara
0

Mina två ettåringar e med lättlastade! Trotts att vi i vntras tappade transporten md hästarna i gick de rätt på nästa transport när vi väl fåt ut dem och än i dag går det bra :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

PimTheGreat
0

#15 men usch….hur kunde det hända? hade ni inte satt på transporten riktig då eller?

Zahara
0

jo men det visade sig att sprinten som håller fast handsken på kulan hade gått sönder under tiden vi körde! som tur va hoppade den av i låg hastighet och blev stående med en 45 gradig vinkel så hästarna stod kvar lutade mot frammbommen! Mina vänner jag kan med detta säga att det är extremt viktit att de t är rätt höjd på den! hade den varit fel hade de brytit nacken men nu stog det med bogen mot den. Fick"putta" med båda fötterna i bogen och min rygg mot transportväggen för att få ut de små liven! men de gick lugnt in  i nästa transport änd :) kanske för att matte var lugn :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus