Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4122 ggr
-Japp-
0

Pessoa täcket.

Hämtade ut mitt Pessoa vintertäcke idag :) Är fortfarande lite stolt att jag gav 700 kr för ett sprillans nytt Pessoa vintertäcke xD Som i vanliga fall kostar 2000 kr ;)
Men i allafall så har jag för mig att Snuttan och Mandysan undrade hur det var?

Det är ganska stort i storleken. Japp brukar ha 135 men skulle i detta täcket lika gärna kunna ha 125, är något långt.
Bra passform. Och framförallt SNYGGT xD

Loa-bg
0

Bild? :D Vet inte hur det ser ut!

PonnyAnnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där är det <3

-Japp-
0

#2 Yes box :D
det blåa :D

Mandysan
0

Okej, stort överallt eller långt eller i bogen eller?

Tack så mkt cilla, Japp får leka testpilot tycker jag ;) Vill ju veta om jag vågar köpa ett sånt täcke…

Mandysan
0

Okej, stort överallt eller långt eller i bogen eller?

Tack så mkt cilla, Japp får leka testpilot tycker jag ;) Vill ju veta om jag vågar köpa ett sånt täcke…

Snuttan2
0

Jag annvänder mitt stalltäcke nu.

Håller med om att de är stort i storleken!

Jag är dock fortfarande inte nöjd med passformen över bogen :/

Snuttan2
0

Min är framförallt bred över bogen, men också långt. Skulle lätt kunna ha en storlek mindre än normalt.

Iofs har jag 140 normalt, men HW är stora i storlekarna med… Köpte 145 på Pessoat, hade kunnat ha 135…

-Japp-
0

#4 det är lite långt baktill..

-Japp-
0

#7 Japp sitter dte bra på i bogen :)

Va tycker du det är för fel?

Snuttan2
0

fel i passformen?
Jag tycker den inte ger något utryme för röresler i bogen. Jag har iofs stalltäcket, kanske är meningen att hästen bara ska det i boxen :S
För stort i baken, står rakt ut, inte nog formsyning där.

Gillar däremot detaljer på det, har bra halsskärning, magspännena där det finns extra band så att om de går sönder faller de bara ner en fålla = gillar jag. 

Min älg är ändå inte så trång i bogen, utan har avstånd både mellan frambenen och en del bogar.. HW täckena är kanske inte gjorda för breda hästar, men de sitter nästan lite tajt över bogen…

-Japp-
0

#10 okej, ja, på Japp står dte rakt ut där bak också xD men det sitter bra i bogen :D

Loa-bg
0

#2 Haha, kaxigt! ^^

Märket bara måste vara över hela täcket!

Snuttan2
0

Jag tycker det är rätt störsamt att de måste ha sin logo över hela täcket ärligt talat…

Mandysan
0

Finns det inte ett utetäcke av pessoa som är rutigt?

Själv gillar jag loggan, har ett pessoaschabrak som alla tror är superexclusivt :P

Snuttan2
0

Vet inte om det rutiga var ett ute eller stalltäcke, men det ahr funnits.

Jag gillar inte schabracken heller :P Är för stor loga för mig, gillar mer deskreta saker…

Jill_Niss
0

Blev fel ------------------------------------------

PonnyAnnie
0

Finns rutiga oxå ja , men dom är inte så tjocka som dom andra  =) tror bara att det är 280g i dom