inte om hästar
visste inte vart jag skulle lägga denna tråden…jag undrar vem det är som sköter den vilda djurhållningen??såg just precis en skabbräv.den var hos oss förra året och rensade våra hönor och tuppen,den såg lika dan ut då.jag anser att dom vilda djuren inte ska få lida heller,det gör skabbräven.
mvh anna
Finns det inte typ Viltvårdare?
Rätta mig gärna om jag har fel!
jag har ingen aning,jag tycker iallafall att det är hemskt att se rävar,även andra djur,se så förskräckliga ut…….förr så sköt dom ju rävarna som var fula i pälsen direkt dom såg dom.borde vara samma nu tycker jag.

Den räven du såg förra året är nog redan död. Det är säkert en annan som du ser nu. Dom lever inte så länge när dom väl fått skabb. Dom dör oftast av hunger eller biter av sin svans eller tass för att det kliar så djävulskt på dom. Man kan ringa till den som äger skogen om du vet vem det är. Eller om polisen så vet dom vem man ska kontakta. För en sak är säker dom lider utav helvete när dom har skabb. Stackarna. Och så har vi medicin åt dom så att dom kan bli bra.
ok.då får jag ringa dit under veckan så det blir nån ordning.om dom nu bryr sig vill säga.men dom anser väl att det finns viktigare saker att ta hand om än detta.