Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 479 ggr
-Japp-
0

Blä för vägverket :O

Jag är suuuuuur. Alltså fy.
Det är några enorma väntetider för både uppskrivning och uppkörning.
Och just i denna stund, så har dem infört att nytt system.
Innan hade dem så att varje körskola hade en viss dag i veckan dem hade uppkörningar, dem ändrade och släppte ALLA tider. Vilket resulterade i att alla körskolor bokade upp tider flera månder frammåt. Och dem förstod ju att dtetinte skulle hålla så nu har dem ändrat tillbaka igen, men tiderna är fortfarande uppbokade..

Min körskolelärare var i måndags och bokade tid till mig, hon tog den ALLRA tidigaste som fanns. Gissa? 8 JANUARI 2008 :O
Det är sanslöst..
Och jag som är redo för uppkörning :O

Katastrof :'(

PimTheGreat
0

oj vad jobbigt!!! förstår din frustration………Fundersam

-Japp-
0

#1 ja, det är hemskt tråkigt och irriterande.

man ska ju inte behöva vänta såhär länge :S det är ju inte normalt.

Lizzan
0

jobbigt…

Eve
0

vad trist :(.. jag bokade min idag och får köra upp 12 dec..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

VeNyRa
0

ååh, jag skulle bli tokig!! kan knappt vänta tills jag för börja övningsköra om typ 2 veckor. har väntat sen 18 okt och jag är skit less redan. tkr synd om dej!!

Snuttan2
0

Du kan inte åka lite längre bort där det kanske är mindre kö för uppkörningen?

Jmf köerna för teori-prov i stockholm med några ställen i östergötland förrut, och där var det väldigt mkt enklare att få snabbare tider! Och för mig som ändå åker dit ner ofta skulle det gå att ordna om jag skulle vilja det…

-Japp-
0

#6 Jo, men man kuggas då.. Eftersom man kört "privat" då..
Madde var ju i hela Sverige och körde upp, och alla kuggade henne, typ 5 st? Tills dne gången hon körde upp för "sin" körskola..

Alla är så olika, nån sa att hon körde skitbra men kuggade p.g.a att hon inte kunde säkerhetskontrollen..
En annan kuggade henne p.g.a körningen, var bara en massa fel på den..

Ida_79
0

men kan du inte ringa varje dag o kolla om ngn avbokat? Det har jag gjort med teorin.. Skulle skrivit 8 nov,men ringde varje dag o fick tid imorgon istället.. Undrar om det går att göra även med uppkörning.. Mitt tillstånd går juh ut den 12 december så jag hoppas jag klarar teorin imon o får en snabb uppkörnings tid..

[slo]
0

Blir man kuggad så finns det anledning. Hörde om en kille på radion för ett par veckor sen, han hade blivit kuggad massa gånger och började gnälla om att det var fel på systemet… Skitsnack säger jag, blir man kuggad kan man inte köra bil tillräckligt bra, punkt slut.

Tråkigt med väntetiden, men nu kommer det ju inte vara några problem för dig att klara det, flera månader "extra" att träna :) Jag hade lite tur, satte upp mig på en avbokningslista och fick köra upp efter typ 2 veckor Oskyldig

Snuttan2
0

Varför skulle man kuggas utav att köras privat?

Vem är Madde och varför var hon runt å körde upp överallt? Är det någon slags test eller person som fick för sig att testa lite överallt?

-Japp-
0

Neej.
Men alla man kör upp med är ju så olika :S Alla gör ju på sitt vis.. Det skiljer sig RÄTT mkt från körskola till körskola..
Den första sa att körningen var KLOCKREN! Bara säkerthetskontrollen hon inte kunde..
Den andra tycket att ALLT med körningen var fel!
Den tredje tyckte hon körde med för låg växel, och inte tänkte på miljön!
Den fjärde kuggade henne för hon körde 60 på en 70 väg.
Den femte kommer jag inte ens ihåg :S

-Japp-
0

Min körskolelärare kollar varje dag om det blivit nån avbokning isåfall är tiden MIN :D Så hon ringre i sånna fall..

Snuttan2
0

Här i stockholm kör man inte upp hos sin/någon skola, vet inte om man gör det där du bor?
Här är det vv som håller i det med särskilda lärare som jobbar heltid, med bara det. Så det kommer knappast att ha något att göra om man kommer ifrån den eller den skolan, de får ju ifrån alla skolor så väll som privat…

[slo]
0

#11 Du ser ju, även om hon inte gjort samma fel varje gång, så har hon uppenbarligen gjort fel hela tiden. Vad är problemet?

#13 Så är det här också…

LinneaG
0

Jag åker nog till flen och kör upp, ska tydligen va lättare att få tid där.

L1ll4n
0

#0 - Har du tur så avbokar någon sin tid och du kanske får den ;)

bubbelbubbel
0

hm här är det likadant snuttan, man kör med vägverket och en gubbe/tant därifrån.

men jag vet att dom pratat om att godkänna vissa lärare på vissa körskolor just för att minska köerna på vägverket.