Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1373 ggr
elin
0

Putsning av utrustning..

Hur ofta putsar du din hästs utrustning?

Själv putsar jag 1 gång i veckan.

/Elin

Peppe
0

när jag orkar och inför tävling. eller det beror på vilken utrustning iof. stövlarna putsas alltid efter användning

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[alezan]
0

Putsar alltid efter varje rid/kör-tur.

Anna
0

Någon gång i månaden eller vid behov.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Primee
0

När det blivit blött, när det är skitigt eller när det börjat mögla..

[Hanzi_91]
0

1-2 ggr i veckan

E_hjo
0

*Harkel* Ja… Eh… Det ska vi inte tala om…   ;)

AusaBausa
0

eh..hrm inte jag heller! Men putsade dem i somras o nu putsade jag det inför jakten o det är ofta för mig men det är för illa jag vet…men den där tiden  räcker inte till!

binni
0

Oj, det borde jag göra oftare. Har blivit lite bättre på det sen jag köpte ny sadel och träns men det blir inte 1 gång/vecka.

fridak
0

alldeles för sällan….bestämde mig för att putsa av lätt efter varje ridtur men det höll kanske 3 ggr….

Lizzan
0

Vid behov. Någon gång i veckan blir det nog.

LindaKarlstrom
0

Jag putsar mina träns och lädergrimma varje gång jag använt dom på Banjo. Men ÄRFs grejer till Banjo putsar jag när dom är skitiga, ca 1 gång i veckan (dom skulle behöva putsas oftare men jag fär för lat :o)

Mixie
0

Nästan aldrig…

//Mickan

[Angel88]
0

jag putasar altid av ridutrustning så fort ja ridit, med läder tvål. smörjer in med läder balsam någon gång då och då.. olja ska man ju inte lägga på mer än två gånger om året eller när lädret blivit tort, annars kan ju tex sadlen mögla från insidan om man smörger för mycket….

Loa-bg
0

Det blir väl var/varannan vecka. Det beror på vilken utrustning, den som använts mest putsas mest.

Ida_79
0

hehe lite för sällan… men i gång i månaden allafall

Ida_79
0

hehe lite för sällan… men i gång i månaden allafall

Thorsson
0

När det behövs, närmare aldrig. Smörjer bara med ekololja, för att hålla den naturliga fukten så det inte torkar ut, men ja. sadeltvål är inte ofta.

[Lill-Jonna]
0

1-2 ggr veckan. Det är jobbigt, framfrö allt sadeln, men man får ju tänka på hästarana också. Det KAN ju skafa eller vara stelt på hästar och obekvämt om det är smutsigt. Och utrsustning kostar mycket pengar:/