Uttråkad häst
Min unghäst (4år) är halt och ska vila i tre veckor, den längsta sträckan han får gå är mellan boxen och rasthagen. Och han är efter 2 dagar med detta sjukligt uttråkad, vilket gör att han promenerar runt ganska mycket både i box och i hage. Har ni några tips på hur man kan roa en häst som inte får röra sig?

finns ju bollar att ha i hagen/boxen.
fast, jag hade nog själv tröttnat på dem efter ett tag.
sedan kan man hänga diverse saker i boxen. var det inte gejsa som tipsade om ngn rot av ngt slag?

Hö/halm 
Ja, en halmtuss att peta på/med är jättebra
Helena

det där är ju olika från häst till häst. när Kiara fick sy kotan så skulle hon ha boxvila i 3 veckor. hon blev tokig efter en dagoch bara kasta sig i boxen. jag tog beslutet att släppa ut henne med Lucky i en lite mindre hage (utan stenar m.m.). Hon blev då hur lugn som helst och såret läkte jätetfort och fint. vissa sjuka/halta hästar funkar ju bäst om man släpper ut dom i sin vanliga hage, även fast vet. rekommenderar boxvila.
jag slängde in typ en halv gran till mina hästar när dom är skadade… då står dom och pillar med abrren å försöker slita loss små bitar och måste skaka rätt mycket för att få bort det… tog flera timmar för några grenar!
Är det bra med träd då? Menar att det är vasst och hårt..?
Helena
Trä bitar bruka va ganska roande :) och som #5 säger.. en liten gran i boxen ;)

Halm och Hö har han fri tillgång till vilket märks när man ska mocka, han bäddar för fullt så det ser ut som kriget i boxen.. Annars när han rids varje dag är det jättefint i boxen… Boll har han, men har ännu inte hittat en enda häst som vill leka med boll, inklusive honom, har iofs hittat den i vattenhinken en gång så han kanske är lite basketintresserad
Jag ska försöka fundera ut en bra lösning, tills dess får ni gärna komma med mer förslag =)

vi brukar ta en stor läsk flaska i plat då såklart och hålla i lite foder i det. ( ta det du ger i vanliga fall ) och ha korken öppen sen lär dom sig att hälla ut lite och äta sen. men dom får inte ut så mycket. :D
Kålrötter. Man borrar ett hål rätt igenom dem och hänger upp med ett balsnöre i gallret. Det gillar Lyrik när han stod i sjukhage 7 mån pga griffelbensfraktur.
I sjukhagen fick han extra hö, även halm. Grenar att tugga på.

Jag knöt fast vedklabbar i balsnören o hängde upp i gallret på boxen - det höll iaf min sysselsatt de dagarna han var tvungen att stå på boxvila-innan min ord. vet kom hem o släppte ut honom i hagen istället ;)
Häng upp gamla borstar i ett snöre i en balk vid en box vägg så kan han leka med den ;) men som #5. säger, med. funkar bra ;)
Allt det dom andra har sagt är ju jätte bra, har faktiskt aldrig tänkt på det xD Typ bara bollarna.Men vill du spendera lite tid med honom förutom att rykta. Så kan du ju försöka lära honom lite trick. Det brukar dom tycka är kul och då får han också tänka lite och ert samspel blir bättre :)