Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 1566 ggr
[slo]
0

Westernämne? :)

http://www.youtube.com/watch?v=WQU8YVHc3iw får väl följa trenden och posta en youtube-video jag med. Snacka om att den där pållen har cowsense, ge mej den :D

E_hjo
0

Haha, det var gulligt!  : D

Snuttan2
0

Vilken intressankt att se! :)

Jag är väldigt fascinerad utav just ko-fösning och tjurfäktning, där man arbetar med hästar samtidigt om under stress utav andra djur, kräver ju massor med dressyr och tajmning… Men denna häst gör det ju naturligt redan :P

Anna
0

#3 Intressant* Oskyldig

Och wow, jättehäftigt att se!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mangis
0

Jättekul att se!

änglaflickan
0

wow, hur coolt som helst:P *impad*

[slo]
0

Snuttan, det kallas avel ;) Vissa grenar av quarter och paint avlas enbart för att fösa kor, dom har det naturligt och därmed kan hästen utföra det jobbet och ryttaren bara välja kossa eller koncentrera sig på annat :)

Snuttan2
0

Med tanke på att det inte är naturligt för hästar, så som det är för hundar, att jaga/fösa kor så tycker jag det är rätt imponerande avel ;)

Marija
0

Häftigt! :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lizzan
0

Wow!

[slo]
0

#8 Sure thing :) Jag var också väldigt tveksam i början när jag hörde talas om det… Men jag har blivit överbevisad flera gånger IRL och några gånger på filmer, denna är ett klockrent exempel ;)

JoJos
0

MÄKTIGT :D

Lorita
0

Jag kände mig just lite överflödig som ryttare Hemlis

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sehvrin
0

Wow, rätt häftigt (jag blev också rätt imponerad av denna, där hästen föser (vad kallas det på svenska egentligen?) buffel med oerfaren ryttare på ryggen)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Snuttan2
0

I den videon ser man värkligen hur ryttaren är efter och bara ser ut att sitta å störa hästen :/ Haha.

Det där skulle jag kunna tänka mig att lära mig å hålla på med däremot.

Min kanske klarar av att valla får eller något som inte är så stort å läskigt? :P

gejsa
0

Haha såg ju mer ut som om hästen lekte fram allt. Var väldigt duktig iaf.

gejsa
0

#14# Den där var också väldigt duktig. Undrar hur det känns att sitta på en sådan duktig häst. Fast jag hade nog inte vågat att rida där inne med dom där stora djuren i samma inhägnad. *fniss* Dom var ju större än hästen också.

[slo]
0

#14 Ja där syns det jättetydligt, ryttaren har fullt upp med att hålla balansen :p

Kolla in denna då http://www.youtube.com/watch?v=d7GyxQVboto hästen ser verkligen ut att njuta av det, öronen framåt hela tiden! Grymt vacker häst också Oskyldig

Snuttan2
0

länkar slos nya film

Jag gillar fintandet :D - Det skulle iallafall min fjutt vara bra på, hihi

gejsa
0

#18# Gud vad fin han var. Men såg ut att ha lite sår vid mulen. Undrar om han fått sig en smäll av kossan eller tjuren.

Otorligt vad dom kan vara viga eg. Jag har knappt tittat på sånt där förut. Men nu har jag ju lite snabbare uppkoppling så man kan se på youtoube.

Molla
0

Jag var på en westerntävling på Grevagården och tittade på ko-klasserna. Så coolt! Där var det speciellt en häst och ryttare som motade en kalv sådär som i slos film. Kan ju säga att publiken jublade!!

Hoppas nån av våra avkommor kommer ut och tävlar ko-klasser. Skulle vara så roligt att se!!

shirley
0

det är detta jag å soffan ska rida.
som jag menat med att rida på kossor som vissa missuppfattat ;-)

Lizzan
0

#18 guud så fin häst :)

pippa__
0

#22 Hihihi men visst hade det varit roligt OM ni verkligen satt på korna i stället???

[slo]
0

#24 Sätta på kor?! Nu får du väl ändå ta o ge dej? :P

JoJos
0

#25 hahahahahahahahahaha där trilla tian ner FörvånadSkrattandeOskyldig

pippa__
0

Men Slo då!!!! Såna tankar har INTE jag ;)

[jenny-]
0

vilka duktiga hästar ^^ dom är extremt fokuserade på arbetet :)

Marija
0

Lika imponerande varje gång… =D

[slo]
0

Pippa, det är en dialektal tolkningsfråga ;) Och ditt nickname här säger ju en hel del Fot i munnnen

Snuttan2
0

Jag har tänkt samma sak om Pippas namn förrut Generad

E_hjo
0

Tssssssssssss  : D

__iE
0

Hahahahha ^^

pippa__
0

Det var 1:a gången NÅGON kommenterar mitt nick här inne!! hihihi fast jag kan lugna er….det är inte nån speciell betydelse bak det hela…:D

pippa__
0

Det var 1:a gången NÅGON kommenterar mitt nick här inne!! hihihi fast jag kan lugna er….det är inte nån speciell betydelse bak det hela…:D

Marija
0

*fniss* Flört

JoJos
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA kul kille Oskyldig

__iE
0

Ingen har vågat pippa ;)

Snuttan2
0

Jag har fö problem med tonårs-vovve som försöker sätta på sina godsedjurs-leksaker så fort man vänder ryggen till Generad

JoJos
0

hahahahahahahahaha *jag dööööööööööööör*Skrattande

pippa__
0

#38 Det är nog inte problemet att ingen har vågat..alla är ganska frispråkiga här inne tycker jag :P

[slo]
0

Pippa, jag har tänkt tanken massa gånger, har bara väntat på rätt tillfälle… Och det är jag övertygad om att jag gjorde rätt i :D

Snuttan, låt vovve hållas… Du minns väl själv när du var tonåring? ;)

pippa__
0

Hihihi slo…ja det är inte lätt inte…det är ett GAMMALT lan-nick som har fått följa me mej =)

Snuttan2
0

Jag funderar snarare på om det inte vore trevligt att kastrera rackarn Oskyldig

[slo]
0

Lan-nick? Mycket få tjejer som lanat vad jag vet om :P

E_hjo
0

#45 *Räcker upp en hand* *Vinkar febrilt* *hohoho?*   ; P

pippa__
0

Som sagt har jag oxå lanat i mina dagar =) Skojigt värre!!

[slo]
0

Det svåraste var att förklara för kompisarna i stallet att man skulle lana en helg, eller lankompisarna att man skulle till hästen… :P

pippa__
0

Hihihihi kan förstå det!!! :D Det är problematiskt att va kille ibland…orkade inte ens förklara för mina vänner VAD lana eg. var! :D

[slo]
0

Det värsta är att det är helt accepterat, till och med lite coolt, med tjejer som gör saker som domineras av killar… Men tvärt om, de e tokförbjudet tills man blir tjugo ungefär Fundersam

pippa__
0

hihi jo har märkt det på en killkompis som inte "har åldern inne"… där får det INTE pratas häst i närheten av hans andra kompisar..:D

lisette
0

#34 du andreas har reagerat på det FLERA ggr. det värsta är nog att det står på din msn: pippa DA BABE!

huuuum

Snuttan2
0

Men, Pippa, vad tänkte du när du valde det msn-namnet *rofl*

lisette
0

#53 hon har lagt sig nu, vi får vänta på svar tills imorrn.. =) ska bli ganska intressant.. ;)

pippa__
0

HAHAHAHAHAH får ju variera sej lite..:D Fast det är oxå en lan-nick…

Lisette!!!! Säger du att jag INTE är en babe'??????? ;)

lisette
0

har du ens funderat över vad det betyder? ;)

tror snuttan förstod.

[slo]
0

*#52 Hihi, jag tänkte då på grisen Babe när jag läste det där Oskyldig

Och dessutom pippa, vad tänkte du på när du valde det nicknamet bland massa lanande pojkar? :P Jag börjar ana vad du gjorde egentligen Flört

pippa__
0

#56 om jag vet vad pippa betyder eller da babe??

#57 Ja du..man ska ju ta det första spm dyker upp i huvudet ju..hihihi

Snuttan2
0

vad pippa the babe blir när man säger det som en mening menar hon på ;)

pippa__
0

Mmm TROR jag har koll på vad det betyder ;)

Snuttan2
0

Inte vad det betyder, utan vad det säger ;)

pippa__
0

Jo vet även det, men hoppas du/ni inte tror att det var nått allvarligt…=)

[slo]
0

#62 Vaa?? Jag har trott att hela tråden varit gravallvarlig Fot i munnnen

Seriöst, finns det nån snyggare smiley än den där? :P

bubbelbubbel
0

hahahah ! ni är ju tossiga. :D