tuggar på allt
de finns ett trav stall här i närheten vart ja bor där ja o min kompis brukar vara och hjälpa till på loven..de finns en 3årig varmblods valck och han älskar att ha grejjer i munnen spelar ingen roll va de är..han är inte elak men ska ha allt i munnen var där för en stundsen o då stog han o tugga på min tröjja..ja kanske inte skulle ha låtit han göra de men han blir som så lugn och fridfull då sen när ja tog ut den tu hanns munn när han tuggat ett tag blev han typ lite sur på mej men när han fick den i munnen igen blev han typ jätte lugn och ja stog där o gossa me han..asså ja har läst nånstans att de är lugnande för hästen när dom tuggar på nått eller så men han verkar typ helt beroende när man tar inn han tar han grimmskaftet i munnen när han står i gången tar han linorna han står uppbunden i och när man tränsat han och sattfast tömmarna lyckas han till och med dra inn dom i munnen hur han nu lyckas me de..asså kan hästar vara beroende av att tugga eller suga på saker? för de verkar han vara han fick åxå fast på mitt nyckelband som ja hade i byxfickan och stog typ och sög på den..han bli nästan som en hund när han får tag på nått för bnär man försöker dra bort den tar han fasst hårdere och drar typ emot..finns de typ nå hästleksaker dom kan tugga på för de skulle han nog gilla(?)
ha funderat på att rida inn han men inte ennu han är så fjantig har suttit upp på han engån och funderar på att till sommarn gör dom där NH lekarna o kanske rida in han ..men han kommer typ bara stå o tugga på grimmskaftet då:P(för man skulle väll ha ett sånt där lite längre)sen undrar ja om ni har nå förslag på andra NH träningar man kan göra innan man rider in han som får honom att lita på mig..
ha de bra //Anna

Typisk unghäst.
-Finns många leksaker för understimulerade hästar att göra själv, även om jag gillar hööks komb. mineral leksak/boll.
-Trä ett snöre genom en boll etc, men se till att inget kan gå i delar och ätas upp.
-Hur länge får han gå i hagen?
-Kanke kan du påpeka till ägarna att han borde få mer utevistelse?
-Lycka till!
mvh Linda
Han skulle behöva tuggummi 
Nej, sk'ämt åsido.. Jag tror som linda, att han är understimulerad..

Haha på tal om grimskaft. Lucky vill nästan alltid ha grimskaftet i munnen när man leder honom. Han drar inte eller är dum på något sätt! utan han ska bara ha det så!. Han är så söt =P

Believer - Var det en hund eller häst du hade? ;P

#1 mjo kan hända att han är understimulerad dom är inte ute så jätte länge..jo på sommaren är dom ute längre men vinter,höst och vår är dom inte ute specielt länge..
-Trä ett snöre genom en boll etc, men se till att inget kan gå i delar och ätas upp…tror du de går me tex en fotboll? annars funderar jag på att köpa en sån där jollyboll eller va denn hater som finns på börjes:P

Sandra. - Jaa man kan ju börja undra hihi

Ja, hundar brukar ju vilja bära sitt eget koppel. Men det är nog inte allt för vanligt på hästar… en korsning kanske?

Unghästen jag har haft nu senast ville också alltid bära grimskaftet själv. Och en gång när jag skulle ta in två samtidigt och jag satte fast dem, hängde grimskaften över halsen på dem och gick för att hänga undan grinden stod unghästen glatt med grimskaftet till den andra hästen i munnen, medans den andra inte hade en aning om vad det var som tog emot när han försökte gå. (Förstår någon vad jag menar?)
Dom var jättesöta :)

Ha, ha det skulle jag velat sett. Gulligt!

Haha! Fick en ganska gullig bild framför mig nu. Skulle varit kul att se det på bild =)

Jaa, men man har ju aldrig kameran med sig när man mest behöver den :( Som igår när jag satt jättelänge och gosade med unghästen när den låg ner i hagen, det hade jag också gärna haft kort på :)