betessläpp
Häftigt!
aåg fler bilder på Bellman, hans ser mysig ut!!!

Åh, vad härligt! Bara några veckor tills jag tar hem mina.

Blir så avis, jag vill också släppa mina. Dom får vänta några veckor till. Suck.

#2 han är mkt stilig
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Dom är jätte fina allihoppa Bebbe!!
Tjihu, det där ser riktigtk ul ut! :D

# 9 så fiiina!!!

fina bilder bebbe =)
jättefina ! :)
imorgon ska jag på betessläpp för kor. haha. har inget med hästar att göra, men betessläpp iaf. kan ju se om jag lyckas få tillbaka min kamera som min syster lagt beslag på…kan ju bli roliga bilder..:)

Fina bilder, Bebbe! Längtar tills våra får gå ut om ett par veckor.

Härliga bilder! =P
Våra går redan ute om nätterna, men nästa vecka blir det övergång till beteshagen. Ska ha kameran i högsta hugg då hehe

Betessläpp av kor är jättekul att titta på, tänk er när gammla mjölkkor med stora juver bär sig åt som kalvar, de hoppar och skuttar och juvret slänger hit och dit, det är en syn för gudar, hoppas vi får se några roliga bilder.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ja, bara dom inte bryter benen dom stackarna. För när dom springer så där så har dom inga muskler i början. Har ju bara stått i en typ spilta hela vintern. Det är lätt hänt.

Vad härligt det ser ut! Jag njuter av att se hästar njuta av livet
Den svarta var fiiin!!
#12 Det ska jag också snart men de är tjurar. De beter sig som tokar när de kommer ut.

gejsa, fick reda på idag att dom släpper korna två och två, ihopbundna, för att minska risken för brutna ben och grejjer, för tydligen vill korna väldigt sällan springa åt samma håll…och då tar det stopp…haha, det kommer bli en syn. ska försöka ta bilder. :)

Stackarna. Fast hjälper det mot att dom ska bryta benen så…… Är det bara några timmar som dom har så då eller?
nja, missförstog det hela lite, haha, det var dom mindre som släpptes två och två, för att dom inte ska kuta iväg direkt.
ja oh ja, dom är bara så tills dom lugnat ner sig, och det handlar ju om kanske en kvart tjugo minuter säkert.
det tog inte mycket längre tid för mjölkkorna som släpptes ensamma att lugna sig och dom skuttade ju satan. haha.
såg himla roligt ut, och tyvärr blev det inga bilder, då syster inte hade kommit hem med min kamera. *morr*
hingstbete