Nån Som Hört???
Någon som hört om märket
Olympic light protector nån gång??? Kvalitet på det?

Märket heter annars Olympic bara, gissar på att det är täckes-märket vi pratar om.
Finns även ett sadelmärke som heter Olympic…

Aha ok..mmm täckesmärket pratar vi om ja..är det nått bra eller?

just det, om olympic täckerna…
Av vad jag hört är de väll inte några jag skulle klassa som bra, utan snarare dåliga eller på sin höjd ok. Vet inte riktigt hur de är i passformen, men kvalitén är framförallt det jag hört dåligt om. Stalltäckena ska däremot vara bättre än regntäckena (läcker), men det du titar på är ju ett regn (protector, låters som regn, light=ingen fodring).

det är fleecefodrat

Tror det är ett sådant jag har liggandes någonstans ;) Rutigt regntäcke med fleecefoder.. Jag tycker att passformen är riktigt bra - finns många inspänningsmöjligheter. Som nytt höll det ute vatten/snö, men efter några tvättar började det tyvärr läcka in - men då har inte jag inpregnerat det heller…

Ok mitt är inte rutigt, men det är möjligt det är likadant..dom ska vara ganksa dyra nya har jag förstått..=)

Var ut o kollade på mitt täcke o det står Olympic protector på det. Jag köpte ju mitt för drygt 7 år sedan så de har ändrat lite på dem ;P Har för mig att jag gav runt 600 för det…
Senast jag "kom i kontakt" med ett var de marinblåa med grått foder - och var jag tyckte så var det yttre materialet tjockare på dessa än på mitt..

Ok det är möjligt det stämmer att dom har förbättrat det..Men det som du har är inte urkasst väl?

Nej, från början var det ju i världsklass. Nu håller det ju inne viss regn - men det läcker igenom om det spöregnar flera timmar.