Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 441 ggr
L1ll4n
0

Foderhäst sökes ;)

Jag är en tjej på 13år som vill känna på lite hur det är att ha "egen" häst i några månader. Jag har ridit i 4år, är 163,5cm lång.
Helst ska det vara en D-ponny och uppåt..

Jag är inte så bra på att skriva annonser så om ni undrar något speciellt så pma eller skriv i tråden ;)

Hör av Dig om Du har en häst att låna ut. ;)
/Erica

LinneaG
0

om du bara ska ha hästen i några månader tror ja att det ´kan va svårt att hitta.

Har du egen stallplast? Annars kanske de finns någon som ska resta bort eller liknande som behöver hjälp en tid.

jn84
0

Skriv gärna var du har tänkt ha hästen och var du bor samt hur länge du vill ha hästen. Gärna vad du vill göra med den också, typ rida i skogen, träna eller tävla.

L1ll4n
0

Okej. Jag bor i Jönköping. Har tänkt ha hästen hos en bekant.
Vill träna lite, rida ut i skogen. Kanske tävla någon gång. Inget måste dock. Vill ha den på foder i ca 6-12 månader.

Lindbygarden
0

det finns ngr som hyr ut hästar.. per halvår tror jag.. Vet inte om de är bra eller ej men de annonserar på hastnet och hastannonser har jag för mig.. Men då får du betala en slant

jn84
0

Rekommenderar inte hyrhäst. Vi har hyrt Pedro och det visar sig bara vara kostnad på kostnad. 5000 betalade vi för 8 månader, sen ska han tydligen grundvaccineras, avmaskas fyra gånger tror jag och dessutom äta nåt muskelbyggande som endast går att få på recept!

Hade nästan blivit billigare att köpa en egen häst…

gejsa
0

#5# Maska av 4 ggr???

jn84
0

#6 I KNOW!!!!

Först i när han åkte efter betet, sen vid första frosten, sen i januari och sen innan han åker tillbaka. Vet inte vad de begär nu när man inte kan avmaska fritt. Vi kommer iaf ta träckprov på honom och det lär ju räcka istället för avmaskning när vi lämnar tillbaka honom…

gejsa
0

Ja, in januari ska ni inte avmaska iaf. Det är inte bra.

Mixie
0

Det kanske skulle passa dig att hyra från något ridläger? det finns ju jättemånga ridläger som hyr ut sina hästar under vinterhalvåret, även en del som hyr ut under sommaren med :) Finns dock en hel del ställen med orimliga önskemål, man får själv leta efter det som passar bäst :)

//Mickan