stallkatt
har ni stallkatter? varför/varför inte.
jag var och hälsade på bekanta idag som hade 12 källingar. hittade två sötnosar som jag vill ska bo hos mig. problemet är bara det att min sambo är allergisk mot katter (och hästar har vi märkt nu). men eftersom de ska bo i stallet så kommer jag att ta hem dom ändå. han behöver inte kela med dom om han inte vill. :D

Vi har 2 stallkatter i vårat stall. Nisse och Olle hihi. Olle är jättekelig, men man får inte lyfta upp honom. då kan han bli aggresiv. haha. Nisse däremot är en lömsk sak. Ena sekunden kurrar han och andra sekunden hugger han. Konstig prick =P Men söta e dom.

Ha, ha den där Nisse klappade jag i onsdags. Den var röd va? 15 år gammal var katten.

Jag har 6 katter. Men inga är stallkatter. Dom bor hos oss. Oftast kommer dom in nattetid och sover hos oss. Men nu när det börjar bli varmt så blir vissa katter ute på natten. Dom vill helt enkelt inte komma in.

Jaa, Nisse är den röda! Vad modigt av dig att våga klappa honom =P Det brukar bara vara Anders som får kela med honom. Ingen annan duger åt honom haha.

Både jag och gubben klappade honom. Då tog Anders honom för att visa att han kunde bli arg. Men han var ju hårdhänt mot honom. Inte konstigt att han blev arg då stackaren.

2 stallkatter…. allergisk, som jag skänt länge, hoppas de e höet….
Hugo och Charlie är stallkatter. Min riktiga stallkatt Sven som finns med i fotoalbumet på min sida har pensionerat sig och lever lyxliv här hemma, kommer o går som han vill. Regnar det så går han inte ut osv.

'vi' har 5 katter i stallet, fast 2 utav dem får vara inne ;P
dt är Taggen & Sigge :P
sen har 2 utav honorna fått kattbebisar ;P
gulligt =)

Vi har feta Simon =) Måste påpeka att han inte är något vidare på att fånga möss, då det satt en mitt i stallgången i går! tihi 

#9 han kanske är vegetarian?
#9 vegetarian, hahahahha!
Vi har två katter i vårat stall, fast dom är bara hos oss och får mat ibland, för dom bor igentligen inte där;P den ena är vit med en grå fläck vid örat, och den andra svart-vit. den vita är döv också:P

Vi har en liten stallkisse i stallet :) Väldigt sällskaplig och kelsjuk. Bra på att fånga råttor. men endast om det är nödvändigt, annars vill hon helst bara ligga o sova i solen eller något annat varmt ställe, och få mat serverad på silverfat ;)

Jag har två stallkatter. En blandning mellan birma och perser. En vit sak med långpäls och några bruna fläckar. En hejare på att ta möss. Men nu har hon varit iväg försvunnen en vecka om kom tillbaka som en enda stor knut. Blir till att ta hem henne för tvätt och klippning. *morrar* inte är man alltid så smart, hur man bara kan komma på tanken att ha dyligt som stallkatt.
Sedan har jag en omplaceringskatt som första månaderna var livrädd för alla människor. Men nu kommer hon när jag ropar i alla fall. Hon är en vanlig trigrerad bonnkatt. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vi har tre både hemma och stallkatter… Lizzie, Mix och Max… Psst! Samt en pisseunge! De är både i stallet och hemma!

#13 finns en stallkatt i 'mitt' stall cokså, som heter Siri ;) ;D

En stallkatt…han heter KF=Kattfan
Mina föräldrar har två stallkatter. De är 6 år i år och har aldrig fått bo inne i huset. Fungerar alldeles utmärkt. De bor i deras korg inne i gamla mjölkrummet, där det alltid är plusgrader och så har de kattlucka, så de kan gå ut och in som de själva vill.

Vi har tre katter fast en är lite halvvild :p

Mysigt
Våran stallkatt flyttade in i höstas. En dag så stog han bara inne i foderkammaren och fräste åt oss, så klappade vi honom lite och gav han mat så nu bor han här. Ingen på gårdarna runtomkring saknar honom heller, så han får bo kvar så länge han vill.. Vi ska även kastrera honom så fort som möjligt och låta veterinären ta en titt på hans tänder som inte ser helt bra ut.
Men Gustaf, som vi döpte honom till, är såå himla kelig och go, älskar att få uppmärksamhet! En riktig myspys =) Bilden är när han ligger på sin bädd och är kelsjuk. Man kan nästan se hans överbett där också :P

Åh vilken sötis:)

Vi har stallkaniner… räknas det? 3 stycken… två tokstora… nån typ av vädur tror jag bestämt.. och en nätt liten sak. Toksöta är de!

på lördag ska vi förmodligen på djurmarknad (finns såna kvar), tror dock inte där är hästar.
gubben ville köpa höns, men jag sa att de drar åt sig råttor/möss så in i norden. så köper han höns tar jag hem katter… :D

Nu har enn till kattmamma fått kattungar, =)
fast glömde kameran i stallet, och kattungarna är inne, så jag orkade inte hämta den ^^ :/
är det någon mer som har en vit katt som är döv? har hört att det är VÄLDIGT vanligt men jusst vita.

Har inte haft det men känner flera som har haft det. Döva katter alltså.

Här är en kull ..
Mamma Siri

nahe blev ingen bild?!
testar igen..

går inte :S
testar sista gången ^^