Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 463 ggr
JoJos
0

hur lagar ni era

täcken??

själv lagar jag med silvertejp på insidan och sillikon på utsidan,spricker inte uppigen pluss att de e elastiskt o vattentätt ;)

mer smarta förslag?

thilda-
0

syr med symaskin :)

fridak
0

silikon på utsidan, hur? har två trasiga täcken och vill gärna fixa dem:)

JoJos
0

om täcket är upp slitet men tyg och eventuell stoppning finns kvar så läger du tillbax stoppningen o sedan lägger du in en tejp bit som täcker "skarven" av tyget med klistret uppåt, läger på tyget på den klistrade sidan så de fäster fast och sedan lägger man på silikon precis så som hålet blivit smetar ut de med fingret lite o låter det torka. förstår du vad jag menar ? Glad

fridak
0

tror det, men vart får man tag på silikon?

JoJos
0

biltema har både silvertejp o silikon till ett biligt pris Glad

steffy
0

mamma tar fram nål och tråd och syr

Molla
0

Smart med silikon!!

Själv lagar jag med superlim. Det spricker inte upp, men blir en aning hårda lagningar, men det gör ju inget. Blir också vattentätt. Men det krävs att man håller ihop styckena som man limmar tills limmet stelnat helt, ca 1min.

Maja
0

Lämnar dem till ägaren.. ;)

Primee
0

Har aldrig haft ett täcke som gått sönder faktiskt.. Men jag skulle nog plocka fram silvertejpen - det hjälper mot ALLT ;P

Snuttan2
0

Jag säger som Primee, silvertejp går att annvända till allt :D även om jag inte behövt det ännu

tessa
0

Vad använder man för typ av silikon, vad heter det? =)

JoJos
0

vanlig silikon har jag använt :D

E_hjo
0

Min mamma har fått svurit och gapat och skrikit. (sytt)  ; )

davidia
0

ja superlim är bra men inget jag använder….har limmat fast foten i skon en gång och limmat i hop fingrarna två gånger.så sista gången fick jag skära mig i fingret med kniv för att komma loss…..

lisette
0

tänk på att ta giftfri silikon bara!

behöver laga merrys täcke. har funderat på sån här cykelhjulslagningar..

LinaN
0

jag har bara behövt laga fleecetäcken o ett stalltäcke i canvas. Fanns en plåtbit som stack ut i väggen där jag först hade mitt fullblod….. det är snart 4 år sedano jag har fortfarande itne lagat täckena :S

fleece o innetäcken lagar jag med symaskinen.

regntäcken kör jag i symaskinen o tätar med silikon/impregnering/lim/klister elelr dyl….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

divansson
0

lappar igfen dem, klister under lapparna, sedan ovanpå syr ja lite hur som helst.. ;P

VeNyRa
0

syr med tandtråd, funkar jätte bra, den går ju inte av så lätt.

PimTheGreat
0

#14 men @nn@!!!! Limmat fast foten i skon??!! hahaOskyldig..*asg*….lät skoj….det andra med fingrarna lät ju mindre mysigt….

davidia
0

ja det var ju så här att jag skulle limma skon också satt jag i foten i skon förtidigt……och fastnade ahahah.men fingrarna var mindre kul…gjorde skit ont.så min sambo har förbjudit mig att använda det..