Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 555 ggr
Johanna
0

Idag kommer hon..

jaha, idag ska hon komma prinsessan.

vet inte tid lr så, för jag får inte tag i varken chafför lr gamla ägaren..

jag ber till gud att allt ska gå bra o att madam inte får för sej sparka o hoppa runt,Förvånad

Ngt som oroar mej är att jag inte är speciellt uppåt lr förväntansfull över att hon ska komma, tänker så mkt på Plutten.
förhoppningsvis blir det annorlunda när hon kommer upp o står där i stallet, när jag känner att hon verkligen är min.. lr jag hoppas det allafall.

Vad tror ni??

jn84
0

Jag tror att det tar ett tag för dig att lära dig tycka om henne. Minsta problem hon ställer till med kommer du förmodligen sucka väldigt djupt över, men jag tror det blir bättre.

Min syster (visserligen bara 11 med ändå människa med känslor) blev ju av med sin medryttarhäst och fick nu för en månad sen en egen ponny på foder istället. Hon såg framemot att han skulle komma, men det märktes på henne att hon saknade den gamla ponnyn mer. Och när foderponnyn ställde till problem så hatade hon honom och ville inte ha honom kvar. Men nu börjar det blir bättre. Han visar att han tycker om henne och då är det ju svårt att inte tycka om tillbaka. Han har varit riktigt problematisk men det blir bättre och bättre hela tiden och den han litar allra mest på är ju henne.

Visst saknar hon fortfarande sin gamla ponny (och det blir knappast bättre av att hon står kvar i samma stall, men är "otillåten"). Men hon börjar tycka om den nya mer och mer.

Men hon kommer ALDRIG att glömma den gamla..

Så ge det tid. Du måste inte älska hästen från första början, men du kommer att göra det så småningom. Det finns plats för fler än en i hjärtat :)

Lindbygarden
0

Det kommer säkert att  bli bra! Tror att man "avskärmar" sig efter att ha förlorat en vän…

Johanna
0

jo, det blir nog bra!

dom ringde nyss o sa att hon var påväg…. o då kändes det väldigt kul igen.. o jag längtar massor efter henne…

thilda-
0

Va kul :) och jag får min på söndag ;P

LinneaG
0

och ja får nog träffa min på söndag. :D men kommer nog inte hem förrän efter årsskiftet.

Johanna
0

#4 kul! vart har den varit??

#5 roligt med hästköp!! hoppas allt går bra ;)

thilda-
0

#6 hemma hos sin ägare i Dalarna :) hehe

LinaN
0

min fodervärd på min gamla travare har fortfarande inte velat bli medryttare/fodervärd på någon häst. för hon saknar Jullan så. O ja… jag vill inte ens tänka på hur jag skulle känna om jag måste göra mig av med Harry o sen köpa en ny häst, det hade vart hemskt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Johanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är hemskt…. men samtidigt tror jag att det kommer bli skönt med en ny älskling att ta hand om..

o detta stoet är väldigt speciellt… hon väljer verkligen sina ryttare, lång ifrån vem som kan sitta på henne… o eftersom vi funkar så bra ihop känns det ändå rätt att ta henne på nåt sätt… som att hon är menad till mej, hon var ju till salu när jag red in henne för 6år sedan, men har aldrig blivit såld…

ödet kanske? det kanske skulle bli såhär m allt….

Lindbygarden
0

# go mule!:O)

#6 hnom såg jag på annons, får passa på att gratulera!:O)

thilda-
0

#10 hihi tack :D komma bli spännande o se vilka tider han komma gå :) eftersom hans päron är ostartade :D