Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 867 ggr
Emmelie
0

Dressyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag själv har inget TR så jag har ngra frågor till er som antingen har ett eller som kan svara på mina frågor =).

1, Jag har just nu ett tredelat bett med rund mittdel och som jag förstår det hela så skall det vara godkänt. MEN bettringarna är väldigt små. Det är samma storlek som på ett bridongbett. Men det är ett vanligt tränsbett och inte ett bridong.Får jag använda detta bett på en TRÄNINGStävling?

2, Jag har ett par sporrar som är kasnke 2,5 cm långa, utan kula. Får jag använda dessa på en träningstävling? OBS detta gäller häst och inte ponny =)

3, Hästen i fråga har soleksem och kliar sig i man och svans. Vi har beslutat att knoppa manen men undrar om det är okej att fläta svansen(inte hela dock (= ) på en häst (ej ponny). Har för mig att det inte var okej men vill dubbelkolla.

Nu tror jag inte att det var ngt mer, kommer kanske på så småningom =D

Det vore GULD om ni kunde hjälpa mig =)
Tack på förhand
Emmelie

Cilla89
0

på en trängstävling får man väl ha i princip vad man vill?? är det som en klubbtävling eller pay and ride?

Emmelie
0

Jag vet inte riktigt det står Träningstävling i Dressyr. Den anordnas av en klubb. Vad är en Pay and ride, hört uttrycket men vad innebär det? att man åker dit och rider program för domare?

Cilla89
0

#2 Pay and ride är typ som klubbtävling fast alla är inbjudna, alltså inte bara klubbens medlemmar..

Emmelie
0

På den här måste du vara medlem, är man inte det så får man lösa medlemsskap på plats..

Cilla89
0

#4 okej.. men ja, då är det väl en klubbtävling? någon svarar nog här snart :) jag kan tyvärr inte svara på frågorna ;) men jag troor att det är upp till en själv vad man vill ha för klädsel, utstyrsel på hästen om det inte står att man ska följa TR på träningstävlingen, vissa jag har varit på har TR gällt andra inte.. annars kan du ju ringa och fråga xD

Emmelie
0

Okeej =) Tack tack =)

MiaMaria
0

1. Ja, du får ha bridong bett
2. Ja
3. Ja, en inbakad fläta i övre delen av svansen frå du ha

Emmelie
0

Tack så hemskt mycket MiaMaria =)

Kitty41
0

man får inte ha fläta i svansen, då man kan gömma saker som får hästen att lyfta på svansen. dock vet jag inte med träningstävlingar, men jag rider alltid utan iaf.

Snuttan2
0

Vad är det för stam på hästen? Tycker det var bra typ på frieser!

Emmelie
0

Efter Quitta Af Vidbyholm, minns inte far men men klass ;). Uppfödaren skickar ner sina ston till Holland för betäckning, mycket seriös i sina val och duktig.