Grönt kort
Joo såhär är det… jag är lite trött på att bara kunna vara med på Clear Rounder, nu har jag faktiskt tävlat ett antal gånger clear Rounder och kommit felfri… jag tänkte att jag kan väl skaffa Grönt kort ? är det svårt? hur gör man för att skaffa ett ? Och såhär är det… På Håbo Ridklubb så måste man gå i hoppgrupp för att få tävla klubbtävlingar… och jag får börja i hoppgrupp för mamma … men då måste jag sluta på uno…. och det är något som jag inte tänker göra!
Hur ska jah göra då ? Min kompis har precis skaffat Grönt kort och tävlar Lokalt. Men då tävlar hon med Ridsklehästar… Det skulle jag också vilja… :) Hur ska jag göra tkr du ?
rid på uno så länge du kan o börja sedan i hoppgrupp sen?
Du är ju så ung så du behöver ju in stressa ändå.
För du börjar väll bli för stor för uno väll.. Utnyttja sista tiden du kan o rid honom tycker jag =)
/Elin

Jag tycker precis som elin, att du ska rida Uno så länge du kan :)
Och för att få tävla lokalt på ridskolehästarna så gissar jag att du först tävla några klubbtävlingar. Så grönt kort hinner du nog ta. Det kommer väl snart en ny kurs på ridskolan som vi kan hoppa på båda två. =)

#1.. joo.. jag tänkte så.. :)
#2.. jaa… Men de måste jag.. så jag måste först börja i hoppgrupp .. hoppa några klubbtävlingar och sen.. jaa.. då kan jag nog… ;)
**:)
**
Och det är väll 13 år du måste vara för att få ta grönt kort eller är jag helt ute och cyklar nu?
/Elin

#13.. jag vet ionte.. jag har för mig att om man inte kommer från stallet och tävlar sin egna häst.. så får man nog vara yngre.. eller är jag också helt ute och cyklar kanske? :D

Putt ^^

Jo, man måste vara 13 för att ta grönt kort själv. Men Clara är ju 13 innan kursen är igång :)
Jag ska faktiskt själv ta grönt kort precis nu. Anmälde mig igår, första lektionen är nästa tisdag :)
Rider du på Håbo bredvid Apalle? Jag red nämligen på Apalle tidigare :D

#7 Nu försåt jag inte.. kan du utväckla det lite ? När kursen är igång ? när man kan börja anmäla sig ? när man kan skaffa grönt kort?
8# jag rider på Håbo.. jaa :)

Jag fattade inlägg nr #4 som att du inte får ta grönt kort för att du fortfarande bara är 12 och man måste vara 13 år för att få ta grönt kort för sig själv. Annars är det föräldrarna som måste ta kortet.
Skulle gissa att Håbo har en grönt-kort-kurs i vår och då är du ju 13 och därmed tillräckligt gammal för att ta det själv :)

#10 Okej.. då vet jag :)