Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2186 ggr
[Lill-Jonna]
0

Ny tråd--Häst

Nu vill jag veta lite om era hästar, sköthästar, medryttarehäst, eller vad ni nu har eller er favvo häst. Skriv deras temperament och visa gärna en bild

[Lill-Jonna]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min föredetta sköthäst och sommarhäst.

Lill-Jonna är oftast väldigt lättfångad och kommer ibland till en i hagen. Hon är otroligt envis att rida och busar gärna.

Hon älskar att hoppa oh vägrar aldrig. Hon har hoppat 1meter med ryttare och hon HATAR dressyr mer än någon annat.

Mandysan
0

Dert här är Whispering Fox, som till vardags kallas för Foxen, Fox, bäbis, snuttegumman eller när hon gör ngt dumt så blir det mindre trevliga namn ;)

Jag och Foxen har hängt ihop sen i April 2006.

Hon har varit otroligt skadedrabbad men trots det så ser vi positivt på framtiden.

Någon dressyrfjolla är hon verkligen inte utan en tuff dam som gillar hinder, bus och långa skogsturer :) Men om någon liten ryttare hamnar på hennes rygg är hon gudasnäll och går så försiktigt så att man kan tro att hon har en porslinsfigur på ryggen. Annnat är det i hagen, där visar hon verkligen vem som bestämmer…

Vi har tävlat lite CR idressyr och hoppnig, om hon inte skadar sig mer eller bronkiten blir värre ska vi tävla den 16/12 i hoppning igen:)

/Amanda med Fox

[louise80]
0

Min Gold finger är en mycket egen häst vill helst att allt ska vara på hans villkor, han har lidit av porestatiions ångest så det sjunger om det, har haft honom i tre år nu och han har bara fått vara häst och fått lära sig att komma över sin ångest och stress, 2008 ska han få börja tävla igen, han har tidigare tävlat upp till 145 elit med föregående ägare. Nu fungerar han bra i allt arbete och stressar ej upp sig längre, e en glad och trevlig häst igen

__iE
0

Hot Shot inte ridit henne så mkt för hon har problem med benen till o från.. Men hon testar en verkligen en riktigt envis häst ;) men annars mysig :)

Gordon en nallbjörn ! :D för snäll för sig själv :P Mysig häst med stora gångarter.

Ballerina super mysigt sto :) Gör i stort sett allt för att ryttaren ska bli nöjd :) Gillar maaat ;)

[Lill-Jonna]
0

Fina hästar

wewwa
0

Razz: Shetlandsponny. Mycket snäll och inte speciellt envis, men matglad. Bra att lära sig att rida på om man är lite mindre. Gillar att hoppa, men bara några hinder lite då o då…

Chess: Har bara haft henne i drygt 2 veckor hittills, men hon är jättesnäll och ganska lugn för att vara såpass ny ändå, men några hopp blir det ibland.. Är välutbildad i dressyr och western…

bubbelbubbel
0

hm. jango var ju min medryttarhäst från början.
nu har jag blivit med tre till. fast nu blir dom väl nån kombo av sköt/medryttarhästar. pysselhästar :D

Jango är iaf ett 8årigt tinkersto, svart och söt som socker.
hon är trevlig och lugn, men otroligt ranghög och sätter sig gärna på en om man inte är med på allt hon gör.

Dragon är en varmblodstravare, också han 8 år, stor och brun och också söt som socker, han har ett riktigt ponnyansikte :)
han är lite nervös, men försöker alltid göra sitt bästa, och är otroligt villig att försöka lära sig.

Rocky är också en varmblodstravare, 26 år på nacken, och är en riktigt gammelsmurf. han är lite tjurig mot dom andra speciell lillstrumpan :P men han är alltid vänlig och lugn och går på nått sätt "med på det mesta". jag har nått speciellt öga till honom, jag vet inte varför, men det är nått speciellt med honom..

Magic Surprise, en liten söt tös på dryga året, halvblod/pintokorsning och världens gulligaste !
hon och jag har inte lärt känna varann alls egentligen, men det intrycket jag fått av henne är att hon är väldigt snäll, nyfiken men med alla fyra hovarna på jorden.

bild; jango och dragon

bubbelbubbel
0

här är Rocky.

har tyvärr ingen bild på lillstrumpa än.

Snuttan2
0

Det här är min fröken älg som egentligen heter Vingra. Just nu kallar jag henne mest Scarface.

Är ett lettiskt halvblod (stam säger däremot inte särskilt mkt Oskyldig), sju år, inriden i år.

Hon har blivit rätt mkt felhanterad och är lite rädd för människor, så hon är väldigt försiktig och ltie rädd kring människor, är en rättså lätt stressad, men inte lätt skrämd häst. Låg rangad och mkt lätt att umgås med andra hästar.

J-Parnebo
0

Detta är Kanel , min egna ponny , har haft han sen 19 Maj 2007 tror jag om jag minns rätt XD Jag köpte han av sandra(hästen) och kanel är en liten busig men endå lugn kille samtidigt XD Han gillar verkligen att rida i skogen och hoppa lite småhinder i skogen , dressyr är inte hans grej , men med lite jobb så blir han en duktig ponny :) Han är nyfiken på allt som händer runt han och gör alltid sitt bästa :D Ibland kan han vara jätte pigg och ibland så finns det inte segare hästar

Marija
0

Här kommer en bild på Spar-To! (ingen superbild..)

Han är 9 år och har nog stått på ridskolan större delen av sitt liv skulle jag tro. En riktig latis. Speciellt i hoppning då han låtsas vara rädd för vad som helst bara för att slippa. Men är man bestämd och ramar in honom så hoppar han hur fint som helst!

Lat i dressyren också faktiskt xP Låtsas vara döv för innerskänkeln och tippar innåt. Då får man jobba!

Jätte mysig, men lite huvudskygg!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

-Japp-
0

Japp, D-ponny, 23 år, tidigare i livet har han trotjänat 10 år på ridskola. Varit min i 8 år nu.
Han är den enda anledningen till att jag fortfarande lever, seriöst.
Han är ljuset i mitt liv <3

Katter3
0

Pila: En lagom lat dam med hjärtat på rätta stället. När man har sällskap med ut är hon slö, men är man ensam går det mycket fortare. Världens härligaste tölt.

Jazz: Är en glad och go kille som gör sitt bästa, även om det kan bli fel ibland. Ibland låtsas han vara rädd för allting, fast det är bara när man är på marken han gör det, när man rider bryr han sig inte längre.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se