Klubbdressyr
Igår red jag första dressyrtävlingen på ridskolan.
Framridningen gick väl så där, han var stark, koncentrerade sig på allt annat än det han skulle och det blåste ordentligt så han var lite överdrivet nervös. Dessutom fick man inte galoppera på framridningsbanan… Men det gjorde jag ändå tills jag blev tillsagd. Det irriterande var att i de andra klasserna så galopperade ALLA. Till och med ridläraren som bestämt reglerna 
Hursomhelst. Så fort vi kom in i ridhuset så gick Dandelion så himla fint! Inte riktigt så vaken som jag skulle önska, men fick ju inte ha spö i collectingring (vilket många också hade!) så kunde inte väcka honom med annat än tempoväxlingar. Men han var mjuk och allt kändes väldigt behagligt och kontrollerat.
På banan gick det suuuuper! Han gick jättefint även om vi inte kunde göra halt och galoppfattningar. Men det visste vi ju redan innan ;)
Red LC:1 (Clearround) och LB:1 och fick 60,74% i clearrounden så vi fick en rosett!!! Så himla nöjd!
LB:n gick lite sämre än clearrounden, då blev det ingen galoppfattning förrän efter halva volten så fick en nolla i bedömningen. Men det gjorde inget, vi tränar på det till nästa gång!
Så himla stolt över pållen!
ja jag tycker verkligen att du ska vara nöjd för det var längesen jag såg honom tycka att det var så kul. han såg verkligen ut att trivas.
Jag red LB:1 och LA:1. LB:1an gick jättedålig! Han var spänd som en ballong. han gjorde som han skulle, men det ble ingen flyt eller harmoni i det hela.. fick 60,00% precis godkänt alltså.
i LA:1an gick det bättre. Jag struntade i allt vad form hette och mitt ända mål var att få honom att spänna av och rida igenom programmet utan felaktiga ridvägar. När kraven sänktes sänktes även hans nacke och benen kom in under honom mer :).. Vi slutade på 58% och et är jag nöjd med. Med det resultatet låg vi trea fram till sista ryttaren i klassen, då petade hon ner oss till en fjärdeplats *suck*. jaja.. nöjd är jag för det.

Jag vaknade vid 11… och då hade redan första starten gått… så jag hann inte kolla.. putt ^^ Hur gick det för Ida då..
Grattis… du måste vara super nöjd :)

Du hade hunnit Clara. Jag red min första ritt vid elva och vi red inte hem förrän vid fyra när Eve ridit sin sista… Dressyrtävlingar tar låååång tid =P
Gick bra för Ida också tror jag. Men jag såg inte henne, var ju tvungen att hålla i min egen häst. =)

#3 okeej… Men jag tänkte inte på att jag skulle hinna… Jag vaknade då.. :) Men då vet jag det.. Jag missade hela klubb tävlingen sist för att jag försov mig.. suck ^^ Sånt man får leva med…. :) >Men iallafall… Emma var inte med va ?

Nä, Emma var inte med.

#5 okeej.. men jätte stoooort Grattis ! :D

några bilder? :)

tror inte det tyvärr… Eller Jossan fotade väl en del, men inte inne i ridhuset.
Grattiis ;)