Bilder från Thailand

:/:/
red ni när ni var där ?

jag tröttnar inte :D ^^

fina bilder förresten ;P

Tack tack! ångrar att ja inte tog fler!

Usch då vad magra hästarna var! Ändå såg de ut att ha ordentligt med mat i hönät? Stora boxar hade de med. Hur var det med vattnet månne
Vilken vackra platser ni besökte! Den sista bilden var underbar! Har nästan lust att lägga den som skrivbordsunderlägg ju!

# 2 om du nu mådde dåligt av att se hur hästarna hade det, varför i hela friden red du dom och bidrog till att ägarna får in pengar?
det är ungefär samma sak som när man betalar för att bli fotad med en björn, eller en apa som är fastkedjad.

helt underbra bilder annars, vill med till thailand. har fått två olika kort från min tatuerare som oxå är i thailand och på väg till kambodja… lite avis,

Herregud stackars hästar. Jag hade aldrig satt mig på en sådan stackare faktist. Ser ju ut som unghästar som inte har växt färdigt med för lite mat. Det kanske var skillnad på hästar och hästar. Eftersom vissa bara hade hö? Menar du att vattnet stod isolen och dom nådde det inte? Ja, tänk om det fanns djurskydd utomlands också.
Men dom andra fotona var alldeles gudomliga. Tänk om man har råd att åka dit någon gång. Det ser ut som paradiset ju. Häärligt!

Vad underbara bilder :o)
Lilla hästen i bild #3 såg ut att ha tappat hoppet stackarn och din sista bild på solnedgången var underbar :o)
Jag skulle oxå vilja åka till sådana stränder och vatten men jag gillar inte att flyga så några långflygningar ger jag mig inte ut på 
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ledsen att säga det. Man jag FATTAR verkligen inte hur man kan sätta sig på en häst som ser ut som dessa hästar gjorde. Det är verkligen inte till nytta för någon. Man kan komma med patetiska ursäkter att "om ingen rider får de ju ingen mat alls". Har hört många såna ursäkter och jag anser att samtliga går under kategorin bullshit. Det finns inga som helst ursäker för att sponsra ett sånt ställe genom att rida deras hästar. Var tror man att pengarna går?? Till mat?? Skulle inte tro det. Det är ganska dyrt att rida utomlands och om pengarna gick till mat skulle hästarna inte se ut som de gör. Jag har ridit utomlands vid ett flertal tillfällen och har ALLTID kollat hästar och stallar innan. Ser det inte okej ut är det bara att gå därifrån. Förstår verkligen inte hur man kan sova gott och veta att man är med och bidrar till denna vanvård!!
Ledsen om jag låter förbannad, men jag är det.

jag håller med dig terrierlina

Vad hemskt hur de såg ut, tyvärr lever många människor där ännu sämre och människan kommer först?!
-Att bidra till en sådann verksamhet i rikare länder skulle jag aldrig göra men eftersom det är ett levebröd för dem och eftersom ridhästarna var i bättre skick..
-Jag försvarar det inte utan inser faktum: Även om man kanske inte hjälper hästarna så hjälper man någon om man betalar, rider sedan därefter dvs efter eget förstånd, kanske en skritttur i det vackra landskapet.
-Men att vi fick se dessa bilder väcker väll en tankeställare?
-Ingen kan göra allt men många kan göra något varför bara sitta och beklaga sig?
-Varför inte bidra med att försöka hitta en fond(Skapa) se till att det finns människor som är djurvänner där nere (lovar att det finns) och visa upp bildernas i ett syfte att förutom att låta hästarna gå på turer även ha ett gott liv?
-Ett gott liv kan faktist vara att bära runt på turister i lagom tempo MEN det måste finnas ett bättre system (koll) på att hästarna blir avmaskade, veterinär undersökta, bättre foder och vatten etc.
-Så varför beklaga sig?
-Alla kan vi göra något!
-Någon som hänger på?
-Nä okej..
Vänligen/Linda djur vän och människo vän

Jadu Linda. Startar du upp en sådan fond så kan jag lova att du får ett bidrag av mig.
stackars djur !
/Elin

#37 jättebra tanke. men det kan vara svårt att driva det kanske?

NU hittade jag alla dina bilder från thailand… hehe. Fina bilder förutom de på de stackars hästarna då. Mina bilder kanske kommer snart också… om jag orkar fixa. Kanske gör det imorrn om jag inte sover bort hela dan… =)

#38 Vad jag menade var att det är lätt att kritisera, men svårt att själv genomföra något annat änn att "vägra hoppa upp".
-Som sagt önskar jag varje dag att jag gjorde mer för mänskligheten och alla djuren men änn så gör jag som ni och bara klagar..

# 35 - vill bara säga igen, jag har aldrig ridit utomlands, detta var första gången. Vi såg aldrig stallet eller de andra hästarna innan, utan de kom ut med tre hästar direkt när vi kom.
Och OM jag hade sett hästarna innan jag red så skulle jag inte ha ridit!!
Jag hoppas att det är någon mer än Linda som kan ge annat är kritik, känns inte allt för kul att ha släpat med sig kameran för att ta kort på hästarna och sedan bara få massa skit för det.

Jag tycker att det skulle vara spännande med en artikel om era upplevelser.

Jag ska jobba på det. Känns inte så kul o skriva om hästarna, känns som man bara kommer att få negativa 'påhopp' av det. Ska se om ja kan fixa ihop något..

jo Linda, jag förstod att du var ironisk.

Det är ju inte så lätt att veta hur man ska bära sig åt utomlands när de kanske inte kan språket och så heller. Tycker det räcker med påhopp. Linnea… tycker dina bilder är jättefina! Såna där vykortsbilder som du sa förut =)

Men du behöver ju inte ta åt dig bara för att vi tycker att hästarna ser eländiga ut. Man måste ju få skriva det här när man ser bilderna. Skulle aldrig kunna och sitta och säga -vilka fina hästar, när dom ser ut som dom gör. Det var ju inte menat åt dig på något sätt. Förlåt i så fall om du blev ledsen.
Själv åkte jag häst och vagn på Mallorca på 80-talet. Men var inte intresserad av ridning eller så då. Men nu när jag råkade se bilderna för några år sedan så såg jag ju själv hur smal och eländig den stackaren såg ut. Hade jag varit på Mallorca i dag så hade jag aldrig gynnat gubben och betalat för att åka en tur där. Hade nog i stället gått fram och sagt åt gubben att han måste mata hästen bättre i stället.

Mmm..ja vill bara få fram att ja hade inte ridit om ja hade sett hästarna i stallet innan..
Och att vi betalade några dagar innan..

Det var inte illa menat till dig när jag skrev. Blir så arg bara att det inte finns något djurskydd utomlands för dom stackars djuren. Och jag VET att man inte kan göra så mycket när man själv är på semester mer än att tycka synd om dom.

#49 Jag tror dig och jag är säker på att du hade gjort annat om du fått se hästar och stall innan :o)
Jag är avundsjuk på din fina semester du tycks ha varit på och önskar att jag skulle ha modet att flyga så långt som till Thailand. Dina foton är underbara att titta på….och som sagt jag tror inte att du skulle rida på hästarna med ont uppsåt ;o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Man ser ju bara på ögonen på fölet. Det har liksom gett upp redan. Vet du om dom fick stå där alla timmar på dygnet? Dom hade ingen hage åt föl och sto tex och inte något gräs antar jag för det har väl torkat. Ja, stackars djur. Måste ju bli dåliga i leder och muskla sig dåligt innan dom börjar rida dom ifall dom får stå så där tills dom har växt upp.

Man ser ju bara på ögonen på fölet. Det har liksom gett upp redan. Vet du om dom fick stå där alla timmar på dygnet? Dom hade ingen hage åt föl och sto tex och inte något gräs antar jag för det har väl torkat. Ja, stackars djur. Måste ju bli dåliga i leder och muskla sig dåligt innan dom börjar rida dom ifall dom får stå så där tills dom har växt upp.

Ja, vi får hoppas att dom fick gå där när det är svalare. Dom kanske fick stå inne pga värmen. Otäcka boxar för fölen tycker jag. Dom kan ju lätt hamna utanför boxen pga räckena.

Ja helt otroligt att de kan ha sådanna boxar..

Fina bilder. Kul att få träffa på elefanter. Det var elefantungar som du stod emellan va? Tänk så klyftiga elefanter är eg. Det var ju så många klarade sig från tsunamin när den kom. Genom att dom sprang upp till skogen. Var på Thailand var ni? Hade dom hunnit byggt upp allt där ni var?

Jo, det var bara elefantungar. Träffade stora också, men tog aldrig kort på de. Vi var på Phuket, det mesta var uppbyggt, men man såg att allt va nytt, och alla palmer på stranden hade stöd av pinnar - det var väl det enda som syntes. Och så hade de en grav plats, ca. 100 m från vårat hotell. Det var ett område på 2x1 km som endast var gravar med en hög mur runt.

Ruggigt.