Tävling :)
Nu är det så att den 25 november är det "programridning" på min ridskola, och jag funderar att vara med på min medryttarhäst! Fast hon står i ett annat stall mer än 2 mil bort.. Så isåfall måste vi ha transport och massa, och jag har aldrig lastat själv (bara med fyra kompisar på ridskolan, och har bara tävlat på hästar som står på ridskolan), men jag vet att Py klarar av att åka själv, och hon har tävlat mycket förut och t.o.m blivit avlastad på E6:an vid full trafik x) Men jag jag vill gärna höra hur du gör med just lastning, säkerhet, hur hon ska stå i transporten m.m. Jag vill ha alla tips och råd som ni vet ;D Har för övrigt också tänkt fråga en kompis som har egen häst och som lastat många gånger innan om hon vill följa med och vara min "hästskötare" som kan hjälpa mig ;P
P.S. Det är en programridning bara för att ridskolan inte hann boka domare i tid.. Men det blir bedömning men ingen 1:a, 2:a och resp. Men det kan ju vara kul att börja med något litet iaf!
// Mvh Anna

Putt :)

Asså jag tror inte på att det inte finns NÅGON här inne som tävlat någon gång och som kan ge några bra tips/råd till en behövande x)

Det är väl bara o lasta ? :P
förstår inte riktigt problemet ^^

Låt hon stå på vänster sida , mkt bättre :) Ha inga lösa grejor som kan kasa runder inne i släpen :P
Va är det för transport? 1 eller 2 manstrabnport?

Men hur ska man typ binda upp och annat ;)
#5 Vad menar du med 1 eller 2 manstransport? Typ om det är plats för 1 eller 2 hästar? Isf så kommer dte nog vara en 2 hästarstransport, men vet inte ännu.

Putt :D
Det enda jag kan är att hon ska stå på vänstersidan så transporten inte välter. :p
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#8 Jo det har man ju hört ;D

ska du lasta helt själv eller jag missförstod?

Nej, herregud xD Det hade jag aldrig klarat av!! Ska troligtvis ha med en kompis som har egen häst och som lastat innan osv. Men kan vara kul att veta hur ni gör och t.ex. hur många ni är när ni lastar? ;)
Vad är bästa uppbindningen och vad ska man ha för skydd och vad för sorts grimma är bäst?

ahaa jag är med..
minst en till som är med vid lastning. jag lastar alltid på vänster sida. har inte haft skydd på ngr av mina hästar när jag kört dem.
i min transport så finns det ett uppbindningsgrimskaft med panikhake som jag använder.
mina hästar har bara nylongrimmor, så det är vad jag använder. men jag vet att många här har lädergrimmor med hänsyn till säkerheten.

Okej :) Hur gör ni när ni ska upp och tävla en morgon? Typ med mat, packning osv!

haha det där får nog ngn annan ta tror jag… ;)

Haha okej :) Puttar upp tråden lite då!

Putt :)
Jag lastar på vänstersida, kör med en säkerhetshake i transporten, eller säkerhetsknut. :)