OT: Idol
Snart börjar Idol, någon mer än jag som kommer följa de?? Bäst är ju nästan första programmen när man får se när en del gör bort sig 
Men vem e de egentligen som ska va programledare? De har både stått nå om Peter (efternamn?) men även Carolina o hon den andra från "Förkväll", någon som vet?

näää
jag ser knappt på tv alls, jag ladar hem min tv :P Då kan man ju välja program mkt mer och se dem när man vill :D

jag kommer följa så gott det går, kommer telefonstolpen vara med i år igen?

JAG ska LÄTT följa det!!! Är en riktig Idoltönt!! hihi..
#2 Telefonstolpen?
MiaMaria Carina Berg är den andra…aldrig sett människan..

hon som var med för två år sedan med rosa tröja och rosa slingor i håret som sjöng ring, ring bara du slår en signal. enligt en i juryn lät hon som en telefonstolpe. hon var rätt tuff av sig och tjafsade jättemkt och jag ahr för mig att hon även var med förra året.

Jag gillar inte hur de behandlar folk så jag bojkottar Idol.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

De va visst alla 3 som va programledare… Usch fick ont i öronen mestadels av o titta på de, men idol är ju idol så =)
peter jihde var det väl ?
carina berg är ju lätt en av sveriges roligaste ! :D
och är man ihop med kristian luuk kan man väl inte vara annat :P

Men missar massor av program ska till bulgarien 1 vecka så…Men men hoppas svensk tv

HAHA, DET ÄR JU BARA SÅ BÄST :D
speciellt i början xD
Här har ni ett riktigt idol-freak! :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Herregud så en del sjöng. Ibland tror jag nästan att dom får betalt för att dom ska låtsas skämma ut sig.
Men Elin min dotter, hon är kompis med han som kom till Idol förra året och sjöng i glasögon. Då Daniel sa att han var Sveriges rikspucko. Det har ju även gått som reklam mycket. Han är kusin med Darin den killen. Så dom hade väl slagit vad eller så. Så många ggr är det nog så att dom bara ska låta värst.

Vem menar du gejsa? Sjöng han illla?
Jag kollar på det ibland, gjorde det idag iaf, men jag gillar inte sättet dom behandlar folk på…

#12# Han som blev Sveriges Idolpucko förra säsongen sjöng verkligen illa ja. Om det var det som var frågan. hihi

Jag såg framemot Idol-starten massor, men blev rätt missnöjd efter första programmet. Tycker juryn är värre än nånsin och riktigt elaka. Okej att de säger nåt skojigt om de som är riktigt urusla och som tror de är världsbäst, men när de fäller riktigt elaka kommentarer om såna som är där och gör hyfsat ifrån sig och söker av hela sitt hjärta så går de över gränsen!
Känns inte kul att kolla när fina människor blir nedtryckta i skorna så de kanske aldrig lyckas ta sig upp igen. =/
Åh jag älskar idol :D Peter Jihde tänker jag däremot inte säga vad jag tycker om men Carolina och Carina är bra :)

kollar bara de första ggr när alla gör bort sig ^^

Asså nu har jag faktiskt försökt vara förstående, men jag kan inte för hela mitt liv förstå HUR folk kan ha så sjuuuukt dålig självkritik!!!!
Folk kommer me alla dumma anledningar till att dom inte kom vidare.."tappade nummerlappen…" öhhhh TROR inte det var anledningen kankse!!!!!! *suck*

Hihi ser att du också sett på Idol i dag.

Mmm förstår inte vrf egentligen..blir bara så förbannad på alla dumma folk
Tur att man själv är såå perfekt *asg* 

Ja men alltså hon med nummerlappen, vad ska man säga??
Men ni missade väl inte raggaren?? Han va ju så störtskön!! =)

Raggaren ja, 16 år gammal bara. *fniss*
jag följer idol:)

Haha ja, man han va rolig han! =)

Är inte du inte me Miamaria?? Du bor väl där uppe ;)

Haha! Garvade gott åt hon med nummerlappen! Trodde hon verkligen på allvar att det var därför hon inte gick vidare? MOAHAHAHA!
Hört talas om självinsikt? ;)

Ja, hon verkade ha trott att det var pga nummerlappen. Ja, herregud vad jag har skrattat åt vissa.

Mmm det löjliga var ju att hon TRODDE att det var på grund av den förbannade nummerlappen!!!!!!!!!!

Mmm men dom är duktiga på klippa och klistra på tv också. Eller hur man ska säga. Det är ju många som ställt upp på att spela dumma där. Bl a han som vann ett pris en dag bakom scenen. När han skulle låtsas sitta där en hel dag och inte fatta ett jota. Det är ju mycket teater. Schow liksom. Men utan det så hade man ju inte velat titta heller ju. :)

Jo klart det är så! =)
Haha men jag som trodde att han "backstage" inte fattade nått ;)

#15 Jag förstår hur du tänker och håller med till viss del, men nu vet faktiskt folk hur det kan bli när de åker dit. Till skillnad mot första året…

mne vad pinsamt det blev igår för henne som tappade lappen. då fick ju släkt, vänner och bekanta se att det inte alls var för nummerlappen som hon ville påskina. och vilken dålig bortförklaring att hon började asgarva när den flög av och juryn likaså….

#25 Haha nä du, där sätter jag inte min fot o förresten så va de där i Skellefteå bara sådär en 50 mil norr om mig ;-)
älskar också dom första programmen mest

#33 haha aha ok!! trodde inte Norrland var sååå stort ;)
Äh, 50 mil är väl ingenting där uppe.. ;)
Satt och såg på ett av programmen på körskolan.. Det från Göteborg. Och när hon som sjöng 'Highway to hell' började sjunga satt alla typ "jävlar vad bra hon var.." så kommer en tjej som var med på kursen "Det är min syster.." Var ju lite kul. ^^
Men det är ju helt klart roligast med de som inte kan sjunga.. Sen när uttagningarna är över är det ju inget kul att titta på längre. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag. Men uttagningarna(roligast :P) kommer jag se varje gång idol är. Och sen när dom börjar sjunga på scen å så, så kanske jag inte kmr kolla varje gång…

Ohh håll i hatten ikväll är det Malmö..jag e me!! Eller inte hihi
Tittar inte men kan väl råka slå över ngn gång och stanna 2 sek innan jag slänger mig på fjärrkontrollen o byter väldigt snabbt! Såå pinsamma de är, klarar inte det!

JAG ÄLSKAR DANIEL!!!!!! Flintskalliga killen som sjöng "Grace Kelly" Gudars va bra han är!!!! :D
Daniel är gryyyyyyyyyyymt bra!!! Sjukt begåvad asså :D
Men Amanda vinner!

Amanda? Vem är det?
#41 Amanda e bra ja!! :D
DANIEL FTW!!! Fast Amanda är grymt bra också!
#41 Vi är ganska lika vad gäller musiksmak märker jag :P

sam… mm vilken härlig röst han har.

ush.. jag e nog konstig, men ja gillar inte sam. Eller nu gör jag, men känns som att den är alldeles för oförändringsbar och att höra den i en månad till eller vad det nu blir… kommer gå mig på nerverna! Kommer bli trött på det där väsandet.. :P

#47 jo det har du nog rätt i. men vi kan väl blunda o drömma att han sjunger till oss så länge han är med? ;)

Michele Citron är bäst! Han har finast röst. Fast juryn tyckte inte det i dag.
Daniel är bra också. Har röstresurser. Men Sam har ingen bra röst tycker jag. För hes.

tycker om hon den där picasso faktiskt.

Ja, Marie är jätte bra. Jag tänkte bara på killarna nu. *fniss*

Jag gillar också picasso, hon e skön! Hoppas hon kommer långt =)

Ja, hon och Michele borde stå bland dom sista iaf.

Nee inte Michele..eller jo visst han är bra men Marie och Daniel blir det i finalen!! :D
#54 Rättar dig lite, Amanda och Daniel i finalen :)
(har haft rätt om vem som vinner alla år i rad - tro mig, detta året är inget undantag!
)

Men vem är Amanda???? Har ingen koll på henne…
Amanda är den bästa :D
Titta i den rödrosa menyn till vänster, längst upp, Amanda Jensen.

Jag tycker Andreas Sjöberg är jätteduktig, och gudars vad söt han har blivit! För fy så han såg utpå första auditionen (stavning?). :P

Men Sam är också härlig! :)
Tycker detär svårt att säga vilka som är bra/dåliga nu i början, har typ inte sett/hört så mycket av dem än ju :)

Jo Amanda är cool, men tror kanske ändå Marie är snäppet bättre…..Och så klart Daniel ;)

Ok Anna Attlid..du hade rätt!!! Amanda är sjukt grym, men ger ändå inte me mej att Marie är inte långt ifrån ;)

Idag blir det svårt.
Tycker Anastasia överraskade nåt så grymt! Att Amanda gjorde ett sånt fantastiskt framträdande var kanske inte så oväntat. Svårt att säga vilka som borde gå direkt till final. Om det fanns tre platser skulle jag säga Amanda, Marie och Anastasia. Men nu kan jag inte välja två ;)

Amanda har väl ingen bra sångröst. Den är ju så hes och skorrig. Hon sjunger bra låtar och ser bra ut bara.
Nej, Marie och Michele borde stå kvar till sist.

Jo Amanda är faktiskt bra!! Hon har en cool röst..snyggt me lite skorrig och hes faktiskt..=)

För hes enl mig. Jag gillade inte hon som sjöng med i melodifestivalen heller. Hon låter som henne ung.

Vem i MF? Där var ett par stycken tävlande ;)

Fanns ju bara en med sådan hes röst. Men det var ju förra årets. Kommer inte ihåg vad hon hette. Men hon sjöng med i Rapsodi in Rock förra året med.

Fanns ju bara en med sådan hes röst. Men det var ju förra årets. Kommer inte ihåg vad hon hette. Men hon sjöng med i Rapsodi in Rock förra året med.
jag tycker amanda är super!!!men marie är också bra.så det kan ju bli daniel och amanda på slutet!
# 67, 68 Det var väl Nathalie för två år sedan? Eller det kanske är någon mer också.

amanda och marie är bra jag gillar mattias också.. XD

Men fyyyyyy va illa att Evelina åkte ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hob var ju en av dom bästa som var me!!!!!
Förstår inte att Sam kan hänga kvar så pass länge däremot :/
Jag trodde verkligen Sam skulle åka idag!
Tycker det var trist att Evelina åkte men bättre hon än Amanda! Amanda är så gryyyyyyyym! Var nära att börja gråta när hon hängde löst, fy.
På tal om att gråta, någon mer som grät när Daniel hade framfört Imagine? Man såg hur han fick kämpa med gråten (eftersom han sjöng den till sin avlidna pappa), då började jag åka gråta.

Satt och storgrät när Daniel sjöng!!!!! Han är ju lätt bäst av hela flocken!!! :D Underbar människa!!
Ja han är så himla härlig!!

Daniel och Marie borde vara kvar sist och ev Christoffer.

Mmm håller me dej gejsa!!!

Näpp…Daniel o Amanda går till final, men Daniel vinner.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Tror också det blir Daniel och Amanda i final! :D
tycker dem borde lägga ner programmet…hemskt ju!

Amanada sjunger för falskt för att få vinna..Hon skulle ha åkt ut för länge sedan.

orka! jag tittar bara i början…

Nee Amanda har skitit ut sej tyvärr…gillade henne innan, men hon visar tyvärr inte att hon kan annat än en sak.. :/
Tycker Amanda har bäst energi och utstrålning av alla.
Tyvärr har hon tappat lite av sin sångröst tycker jag. I början, när hon sjöng bl.a "Dream a little dream of me", "That's alright mama" och "Look what they'we done to my song" så var hon överlägset bäst!

Jo men det är det jag menar..hon kan bara den genren av musik tyvärr..sen kan hon vara hur bra och energisk hon vill =)
Jag följer idol som en slav haha! Tyckte Amanda var bra i början men nu, nä, jag gillar inte henne längre…
Sam tycker jag inte alls om, han har okej röst men hallå, han ser likadan ut varje gång och det händer ingenting med hans utveckling sångmässigt. Tråkigt!
Daniel var sjukt grym sist!!!
Marie Picasso tycker jag ska vinna, se på henne, hon kommer in som en stjärna, ser ut som en stjärna, LÅTER som en och hon ser ut som en ny människa varje gång, man undrar alltid "hur ska hon se ut ikväll" Dessutom har hon så bra attityd! Jag älskar henne! =D
Förresten så fattar jag inte hur Anastacia, Patrizia och Gathania kunde vara de första som åkte!? Gathania var ju jättebra tyckte jag!!!

Mm tyckte me Gathania var relativt bra..Sam kunde åkt nu sist istället för Evelina…

#84# Tappat!!! Men herregud hör ni inte hur falskt hon har sjungit hela tiden? Det är ju så det skär i öronen.
Man kan inte tappa något som man aldrig haft. :)

#89, klart man kan, man kan tappa muskler t.e.x :P ;)

#90# Kan du tappa muskler som du aldrig haft??? Hur 17 gör man då? *fniss* Läs mer noga vad jag skrev.
Jag tycker att Marie Picasso ska vinna.
Men jag tror att Amanda skulle komma längre i längden. Eftersom att det är ju flest ungdomar som lyssnar på musik, ta inte åt er ni som är lite äldre nu, ni lyssnar ju också, men ungdomar vill gärna höra ''udda'' musikstilar. Amanda har ju en hes, krasslig sångröst.
Marie Picasso däremot, har en klar och fin röst som gärna dom över 25 lyssnar på, men även yngre, nu får ni inte ta åt er här :P

#91, ojdå ^^ hahah, va nog lite trött igår. hahah
Jag tycker att Daniel har en sån underbar röst och utstrålning :D han e grym!