Flugmedel
Snart är sommaren här och med den kommer alla små insekter.
Använder ni något för att skydda hästarna mot dessa
små djur?
Mitt sto blir galen på alla små kryp o insekter, henne måste man
spraya hela tiden, men det börjar bli lite dyrt.
Var köper ni för flugmedel? Och vad kostar det?

Jag gör eget flugmedel =P Billigt o bra.

Jag gör också eget med äppelcidervinäger!

Hur gör man eget?
I sommras använde ja en 500ml flaska i veckan….
Jag tilverkar också eget jag har lika delar vatten som äppelcidervinäger och sen pressar ja i några vitlöksklyftor …hästarna luktar som en pizza sallad nästan

haha, pizza sallad är gott =)

Jag använder Föllinges hästdeo, super bra!!
www.follingeprodukter.se
jag gör också eget medel.det som Tinka skrev funkar jätte bra.

# 4,7
då kanske man ska prova… men flugorna har inte blivit jävliga än.

Här är det som om det vore sommar redan. Lika mycket flugor. Så vi har redan börjat med flughuvor på hästarna. Dom stod ju och nickade hela tiden pga alla flugor.

Har sprayat en gång hittills på hästarna. Inte så mycket besvärande flugor än men mycket myggor. Hade kvar en svätt medel sen i fjol. En härlig blandning med vatten, rb86, jodopax, vitlök och äppelcider vinäger. Luktar gott 
här är det också jätte mycket flugor,och mygg.hästarna var fulla med mygg igår kväll så nu ska jag åka ner till stan och köpa vinäger och vitlök!

Mygg såg jag också massor av i går kväll. Stora har dom blivit också. Trodde inte att dom skulle vara kvar i år. Det var en ny sort som kom hit i somras. Större och var även framme på dagen. Fy om vi kommer att få kvar dom jäklarna.

@nn@- Det ska vara ÄPPELCIDERVINÄGER inte vanlig vinäger ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

det ska jag oxå göra tror jag…
nej jag vet.men det var lättare att skriva vinäger.än äppelcidervinäger.dom där myggen är såå himla stora ser ut som värsta bombplanen.

#15 Ville bara försäkra mig om att du inte blandade ihop dom två olika :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
nej då,jag köpte äppelcidervinäger.

Ska man blanda i vitlök så skrämmer man inte bara bort myggen och flugorna… då skrämmer man bort mig också. Hatar lukten av vitlök… äter inte sånt… bläk!…
Iof kom jag hem och stank citron idag när jag ridit… hehe… men det luktar godare än vitlök iaf!
jag köper det här: http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=107254&prodinfotype=&showBuy=false&action=showProdInfo
det är suuuper
har jag med haft men jag tyckte inte det hjälpte nått………sen blir det mycket mycket billigare att göra på äppelcidervinäger,vatten och vitlök.