Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 722 ggr
Mandysan
0

Helt otroligt!

Jag och Foxen gjorde en HELT OTROLIG sak igår!:D

Det började med att jag bestämde mig för att hoppa lite med henne…;) Vi (jag och en kompis) byggde upp en trippelbarr (med visst motstånd från mig..) på ca 40 cm och en kombination med ett kryss på 40 cm och ett räcke på 50 cm. Jag tog och hoppade lite och min kompis höjde tribbelbarren hela tiden så till sist låg den på 60 cm!:O och den var typ lika bred! Kombinationen låg på 60 och 70 cm då. Sen flytta vi ut trippelbarren så det blev ett räcke, sen direkt till en oxer (studs). Först hoppade jag lågt för att kolla avstånden och sånt;). Men sen höjde vi och höjde…Men då började det kännas lite trångt så vi flyttade ut det till ett galoppsprång, sänkte för att kolla avstånden… Sen höjde hon lite till och lite till.. Sen sa jag MEN gud hur högt är det där eg inte? Oxå mätte vi, 95 cm!!! En oxer! (Kan tillägga att tidigare har jag inte vågat hoppa högre än 60 cm). Oxå höjde vi kombinationen lite till så räcket blev 80 cm..Och jag hoppade ALLT!:D

Fatta vad stolt jag är över mig och min bebis nu!:)

LinneaG
0

Va skoj! Jag ska också brja hoppa lite smått! =)

Mandysan
0

LYCKA TILL!:D Det är skoj, bara man har en snäll häst i början;)

LinneaG
0

Tack! (som man inte ska säga :P) Jag hoppade Lindas Soya några ggr och det gick kanon! Nu ska jag börja med Hades, men han har troligen inte blivit hoppad tidigare.

Mandysan
0

Ta det bara lugnt i början går det nog bra=)

Mandysan
0

putt

m'Lady C
0

Yay! grattis!

Kul när man övervinenrs ina rädslor ^^

emsems
0

vad roligt för er!!

SarahPeace
0

Sååå kul :D

Min mitt lilla Varmblod Molly ska jag oxå få till en liten hoppstjärna (om det går ) hahha , hon river hinder på 30 cm :P hahaha men det är för att hon tittar på allt annat iblnad ;P, ska väl börja snart o träna så går det nog:p har klarat av våra TVÅ MÅL nu, hon går super fint på TYGELN/FORM i BÅDE skritt o trav :) , och nästan så kan hon galoppskänkeln, ibna dkan hon o iblnad inte, men oftas så kan hon ;D ,lite mer träning i galoppen sen så ska vi hoppa lite ;D en sak i taget här vetni : P, fast jag är superduper glad att ja har fått ner henne ÄNTLIGEN på tygeln :D vart så lycklig första gången så jag började gråta Generad , (Min kompis syrra sandra , tränar oss i dressyr. hon är inte utbilad men jätte duktig för det, kan mkt om ridtravare o så :) , gratis o allt:P hiihih, utan hennes hjälp så hadde vi inte nog kommit så här långt Molly o ja :)

Eve
0

Ohh, vad kul :).. Det är alltid så roligt när man vågar mer. När jag hoppade mitt halvblod så vågade jag inte högre än ca 40 cm, men minm kompis gav mig självförtroende och vi slutade hoppa på 90 cm, dååå var jag stolt. Som högst hoppade vi en trippelbarr på 130 :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Peppe
0

jag har som tur är aldrig haft problem med höjd, ju högre ju roligare. men har träffat jättemånga som varit osäkra och några som varit totalt livrädda. några av dom har övervunnit sin rädsla medans andra håller sig på marken :)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

NinaToy
0

Jag har varit rädd för hoppning innan men har fått en ponny som gått SM så vi har hoppat kombinationer på 130. :) Nu är jag inte alls rädd längre! :) Lycka till med hoppningen allihopa. ;)

NinaToy
0

Jag har varit rädd för hoppning innan men har fått en ponny som gått SM så vi har hoppat kombinationer på 130. :) Nu är jag inte alls rädd längre! :) Lycka till med hoppningen allihopa. ;)

Marster
0

Vad kuul :D

bubbelbubbel
0

oj denna tråden har ganska exakt ett år på nacken, fränt att läsa igen. :)

Cavello
0

Grymt! Ni är duktiga :D Jag och nuvarande medryttarpållen är glada och stolta över våra 20cm i skogen xD

Höjder är bara kul om man sitter på en säker och hoppglad ponny. Min fd. sköthäst tävlade SM i hoppning tror jag tills han tröttnade och såldes som ridskolehäst. Mkt fin hopphäst, tävlade en del med honom och hoppade ca 1.10 på träningar.

Mandysan
0

#15 haha, den här tråden är rätt så gammal :P

Nu så har vi hoppat bana på 85-90 och enstaka hinder på 100…;)