Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 585 ggr
J-Parnebo
0

OT: svår fråga? XD

Hejhej!

Jag ska till ullared imon och skulle veta om någn kunde säga vad ungefär detta kommer kosta , allt kanske inte finns på ullared , men det ni vet kan ni la skriva hur mkt det kostar? XD Allt som står på listan ska jag köpa på häst sortimentet :)

• ridtermobyxor
  • ridvinterkängor
  • reflexväst
  • ridregnkläder
  • säkerhetsväst
  • ridsrumpor
  • febertermometer
  • vattenhink
  • små spannar
  • överdrag till spannar (morgon , kväll)
  • höpåsar (morgon , lunch , kväll)
  • täckesgjordar
  • rumpvärmare , sån man har på¨sadeln så det blir mjukt o varmt :D

kan lite svår fråga XD

__iE
0
  1. ca 170:-
  2. tror inte det finns inne på Ge-kås

vet inte de andra, men gissar på billigt ;)

J-Parnebo
0

#1 okej , haha :)

fridak
0
  • ridtermobyxor finns iaf i vuxenstorlekar och kostade då 169:-barnstl tror jag är billigare
  • ridvinterkängor finns ej
  • reflexväst de finns men vet ej pris då vi har en massa hemma så jag köpte aldrig ngn
  • ridregnkläder fanns säkert men kolalde itne så noga
  • säkerhetsväst finns, hade 3 modeller i lördags och den dyraste kostade väl 499kr
  • ridsrumpor tror det finns för 13-14 kr
  • febertermometer köpte en för ett år sedan och de hade dem i lördags med men kommer inte ihåg vad de kostade
  • vattenhink om du menar typ murarhink så finns det men priset har jag inte koll på
  • små spannar finns men vet ej vad det kostar…
  • överdrag till spannar (morgon , kväll) tror itne det fanns heller men är inte säker
  • höpåsar (morgon , lunch , kväll) fanns inte vad jag såg i lördags
  • täckesgjordar finns nog för 14,95:-
  • rumpvärmare , sån man har på¨sadeln så det blir mjukt o varmt :D finns i fårskinn för 199:-
J-Parnebo
0

#3 kej , tack :D

[slo]
0

Synd att du inte skrev detta i söndags kväll, jag var nere igår och handlade ju :P

• ridtermobyxor 169, som flera redan skrivit

• ridvinterkängor såg jag inte till några…

• reflexväst 19 spänn eller nåt, jag betalade 50 för 4 benreflexer

• ridregnkläder såg jag inte heller några

• säkerhetsväst fanns massor, men är inte intressant så kollade inte

• ridsrumpor fanns också, men kollade inget pris

• febertermometer såg det med, men igen, inget pris :P

• vattenhink finns

• små spannar hmm, tveksam… Men det borde finnas nånstans :)

• överdrag till spannar (morgon , kväll) såg jag inte till några…

• höpåsar (morgon , lunch , kväll) varför inte IKEA? 5kr styck :)

• täckesgjordar såg jag inte

• rumpvärmare , sån man har på¨sadeln så det blir mjukt o varmt :D såg jag inte

Köpte däremot ett regntäcke, reflexgrått, för 369 eller nåt men det var mycket mystisk passform i bogen, men det kanske har med min pålle att göra :P

fridak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

varför reflexgrått när de fanns andra roliga färger? jag köpte ett rosarutigt, det i "bakgrunden" på bilden. och pålle är fux:D

[slo]
0

#6 Därför att då fyller det två funktioner = hålla hästen torr och om dom kommer lösa syns dom ;) Dessutom gillar jag inte färgglada färger.

fridak
0

#7 mitt täcke hade reflex där man fäster x-gjordarna, dessutom är det relativt ljust och skulle han smita in i skogen mitt på ljusa dagen så syns han nog bäst med skrikigt rosa. fick reda på efter jag haft pålle i 8-9 månader att en vinter så hade han haft dille på att rymma ur hagen och kommit lös varenda morgon. som tur är har han inte haft en tendens till det hos mig men om han skulle få för sig det så syns han väl i sitt "fina" täcke.

[slo]
0

Du har inte körkort märker jag. Vet inte hur många gånger jag nästan klippt alla puckon till hundägare här i krokarna som tror att dom syns även om dom inte har reflexer.

fridak
0

han har ju reflex på det täcket, men du kanske inte läste så bra? dessutom skrev jag att om han kom lös när det var ljust ute så synbtes han bättre i skogen med ett skrikigt rosa än ett mörkt täcke. Jag har körkort och vet hur dåliga många är på att ha reflexer. en gång när jag inte hade tillgång till bil utan fick ta mopeden till stallet i mörkret hörde jag ett hundskall precis bredvid mig men jag såg ingenting. när jag leder från hage till stall när det börjar skymma så har jag med mig reflex både till mig och pålle(han har inte täcket än)för den lilla sträckan man går på vägen är inte särkilt bra upplyst. när jag rider ut så har jag för säkerhets skull 4 benreflex, reflexbrösta, reflexländtäcke, tygelreflexer, halsremsreflex, hjälmreflex, reflexväst, snapreflexer så syns vi inte då så är det ngt fel med bilföraren. och när jag var på gekås såg jag ett täcke som var grått men det var itne reflekterande…

J-Parnebo
0

var på ullared och hanlade för 490 kronor XD  fast mamma betalade det dyraste XD

wewwa
0

Jag var på Ullared igår. I hästväg blev det:

• Grimma + grimskaft (vinrött) 59:-
  • Mjuk borste 15:-
  • Tomteluva till Razz 30:-
  • Tomteländtäcke i stl cob 99:- (Men jag ska göra om det så att det passar Razz oxå, så dom får dela på det) XD
  • Benreflexer 4 st  Kommer inte ihåg priset
  • Reflexväst till mig Kommer inte ihåg detta heller
  • Svansreflex 20:-
  • Ryktsten 14:-
  • Longerlina 50:-
  • Två schabrak. ca 99-119 kr st.

Sen blev det ett stångbett på Hööks på hemvägen.
Jag har säkert missat nåt mer…