sjuk
Igår kväll pep det när Marquise andades. Tog ut veterinären idag, han bukandades i morse och var allmänt påverkad. Missljud även i lungorna vid koll. En intensiv kur med vetipulmin och fabrol blir han inte böttre framåt torsdagen så då sätts det in även cortizon, då kan jag inte släppa ut honom på bete eftersom ett av biverkningarna då kan vara fång. Minns ni att vi nyligen talade om torvbädd, det blir en sådann nu här. Det typiska var att när jag skulle till stan för att ta ut mediciner och fortsätta sedan till granngården så gick min bil sönder så jag fick hjälp att mig hem igen. Fick låna en bil av en kompis så att jag kom till apoteket i alla fall. Fy sjutton vilken hemsk dag jag haft!
ventipulmin ska det stå!

Akta bara så att inte torven dammar. Usch vad tråkigt för dig och hästen.

fy stackare…
börjar han må bättre nu då?
skulle fukta torven dagligen sa veterinären, detta blir ett jäkla piller göra. Han är inte bättre än, han fick sin första medicin dos nu i kväll, har stått brevid och övervakat att han fick i sig allt. Förra gången han fick vetipulmin så var det i pulverform , nu var det i en pumpflaska. Praktiskt!

Förresten är det samma med din häst att den hostar mer på våren? Är det pga dammet i hagen och luften tro. Annars kanske din häst kan stå ute i vinterhagen nattetid om luften är bättre?

Våndas med dig, Kram
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gud stackars dig
#6 har inte lagt märke till om det är nån speciell årstid som han är sämre på, han har inte haft besvär dom senaste två åren förräns nu och det då rejält. Det rosslade om honom fortfarande… när jag lyssnade på honom när jag lunchade dom.

Har oxå haft host-häst. Funkade ganska bra att lägga höet i vatten en stund innan fodring. Och all annan mat oxå för den delen.
varför har den blivit dålig?
han är bättre nu, svarar bra på medicinerna, pipljudet i andning helt borta redan igår kväll. Känns skönt!

Vad skönt,