Fråga
Hej alla! Är jätteglad att jag har hittat denna sida! Tänkte fråga er om det finns någon här inne som har någon avkomma från Tammerfors (eng.fbl). Det skulle vara jätteroligt att få se foton och veta hur deras temperament är. Min häst Penny Fors, som jag hade var E: Tammerfors och U: One Penny (Är även XX). Den absolut snällaste och underbaraste häst som har gått i ett par järnskor!!
Mvh Jenny

Har ingen avkomma till Tammerfors (har dock sett en del på tävling) men tänkte passa på o välkommna dig hit!! =)

Välkommen :)
Jag har bara sett Tammerfros-avkommor, inte kännt ngn ngt närmare.. Men har för mig att de har rep. för att ha dåligt temprament?
Välkommen hit =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Välkommen!

välkommen!
Du är väl kommen xD :D
ÅÅÅHH tack alla =)
#2 Nej gud! Jag känner flera avkommor och de är helt underbara i temperamentet, pigga, glada, och så ärliga i sitt sätt! Min häst gjorde knappt en fluga försnär, hon var i och för sig gammal (23 när jag tog bort henne).
Min lilla kusin var ute med henne i grimma och grimmskaft, och Penny ville alltid gå i huvudhöjt men lilla kusinen var så liten så hästen släpade näsan ibacken, det såg så kul ut =)
Det som var tråkigt han avkommor var att kotorna bak "föll ner", de var jättelåga, vilket var en av anledningarna till varför jag avlivade henne. Hon fick jätteont i rygg och höfter…. jag vet inte om detta var en "stämpling" från hans sida , men alla hästar utom tre har fått dessa kotor. En släpade nästan kotorna efter sig…. Men två (en med dessa kotor) har gått suveränt på banan (galopp, och steepelchase) Iter Bis och Prima Regna
Mvh Jenny
#8 vilken skönhet! Får jag fråga, hur e hans bakkotor? Min häst hade jättelåga bakkotor och jag har sett flera avkommor från honom (vet inte om det är pga honom) som har haft det. En avkomma som jag kände hade så låga kotor att de nästan gick i backen så han var tvungen att avlivas….
Mvh Jenny
Hmm, jag är dålig på exteriör. Men tror inte han har speciellt långa. Han har då aldig haft problem med det vad jag vet.
Utan det som är problem med han är huden/fällen. Men det är nog inte pga stammen utan färgen/rasen kanske…Han får skavsår hur lätt som helst, det här fula fick han med regntäcke en natt i somras…
Det fick min häst oxå, men jag använde sånt där skavsårskydd (kommer inte ihåg vad det heter…) som man har under täcket och det funkade jättebra
Mvh Jenny
jo, jag har också köpt ett bogskydd. Det funkar sådär. Har bara på honom täcke kortare stunder nu.
Och kan aldrig låta grimman sitta kvar på honom för då få han också skavsår…
Bogskydd heter det ja!
Det var ett tag sen jag höll på med hästar så jag har glömt massor…
Mvh Jenny
Har hörrt bra om tammerfors, men skulle inte använda till den hopp-e. Har hört dåligt också, på långa vägar att större ryttare med hästar efter honom, hört att dom har blivit fega på hinder, korta i galoppen, långsamma och lite allt möjligt. Men, beror mkt på vad man förväntar sig utav hästen.
välkommen
Är det någon som har vet någon sida med information om Tammerfors? Jag har typ ingen koll på vem han är, vet bara att det är Elix pappa.
Vet inte heller så mkt, men här kan du gå in och kolla på hans karriär och hans avkommor -lite roligt =). Min häst står med -Penny Fors. Hon tjänade hela 3900:-. Hon hade tydligen viljan, men inte längden på benen =)
http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=312435
Mvh Jenny
Hittade du ngt intressant?
Mvh Jenny
nja, min pålle är ju en anglo så han fanns inte med på den sidan. Försökte söka om honom på internet men hittade inte så mycke, men den här sidan iaf…
http://www.branneback.se/stamtavlor.htm
Han var ju rätt lik din fina pålle!