Magnettarapi
Ngn här som känner till magnetterapi?? Jga fick låna en magnet av en i stallet igår som man sätter på grimman, de skulle tydligen göra så att blodcirkulationen ökar o man blir väldigt avslappand, sj så tyckte jag att eli såg lite trött ut efter en stund, såg ut som han tycxkte d va skönt iaf. Här är en sida om det.. http://www.hastissage.se/

Av vad jag sett och hört så är jag väldigt skeptisk emot att det värkligen fungerar. Jag har inte sett några artiklar alls som visar på att de faktiskt fungerar, medans jag sett ett par som visar det mosatta.
Och Penn Jilette värkar iallafall inte tro på det och jag är oftast dum å sväljer allt han säger 

Penn Jilette?? jag tyckte själv att efter att eli använt den en stund att man såg en förändring på honom, på kroppsspårket.

Penn Jilette har inget med hästar att göra ;) Han är magiker, haha.
Är väll mest känd för Penn & Teller: Bullshit på TV, deras magick-show och som programledare för Identity nu….
Jag är stort fan utav honom, sörjer att radio-showen han haft inte finns längre
Det lär iallafall fungera likadant på häst som människa, har aldrig sett något om att det skulle påverka oss olika.
Du kan ju alltid prova själv att ha på dig magneten å se om du tycker att det känns något.
Och kroppspråket kan ju ändras utav att han bara står å vilar med. Är lätt att börja inbilla sig saker om man tror på något…

jo d e klart..:P men varför skulle d inte kunna funka?

Som skeptiker så skulle jag snarare fråga: varför skulle det fungera? Och vad är det de skulle göra?
Utgår man ifrån tvärtom så blir det samma frågeställning so kristna gör *host host*
Vi använder magneter på våra travhästar. Magneterna använde vi första gången på en häst med en senskada och vetrinären trodde inte sina ögon när vi var på efterkontroll efter 4 månader och det inte syntes nåt av skadan på ultraljudet. Efter det änvänder vi magneter på alla hästarnas ben på nätterna och peppar peppar var det väldigt länge sen vi hade en halt häst.
Men om det beror på magneterna eller hållbara hästar låter jag vara osagt. Hästen vi började med magneterna på slog tyvärr upp en gammal skada och fick vandra vidare till de gröna ängarna.
Där har vi handlat.