Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 542 ggr
[Lill-Jonna]
0

Egen häst

Ska "försöka" spara till en egen häst, hade gärnat velat ha Pepinis halvbrosa men jag  vet att han kommer bli såld innan jag hinnder :(   Hursomhelst       Hur mycket kostar det på ett ungeför att ha häst i månaden??

Lyrik
0

Mellan 2000-4000 kr beroende på stallhyra, foder mm.

Min gubbe (skrittpensionär) kostar mig runt 3500 kr i mån med stallhyra, halm, kraftfoder, lusern, tillskotten, skoning mm.

__iE
0

beror ju på var i landet man bor också .. :)

[Lill-Jonna]
0

Det blir nog inget, först har jag inte råd med hästen men när jag väl har det så har jag inte råd med allt annat :(

Katter3
0

Du kan kanske spara ihop så pass mycket pengar så att du kan hyra en häst ett tag? Så kan du i alla fall känna på hur det är att ha häst, och ha roligt. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Lill-Jonna]
0

ja, det har du rätt i, tack för tipset

Katter3
0

Det var så lite så, tänker försöka göra så själv. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[piraten90]
0

Min häst kostar mellan 1500 och 2000 i månaden. Har en billig stallplats. Men då har jag inte räknat med utrustningen och träningar/tävlingar

Snuttan2
0

Min pålla kommer i snitt kosta mig ca 5-6.000kr i månaden Fundersam

Just nu är hon klart dyrare än så, för hon är ny å det är mkt fel på henne, plus att man behöver en massa saker. Sedan köper jag in foder å strö i partier för framtiden så jag betalar mer någon månad å så blir det mindre ett tag…

thilda-
0

och jag räknar bort: bensin pengarna, Ev. tillskotts foder. och utrustning.. så har jag gratis :)

Mandysan
0

Min häst kostar ensam 7000-8000 kr i månaden (mediciner, täcken, och annat extra hon måste ha). Corall kostar drygt 3000 kr i månaden. Då är träningar, utrustning mm inräknat…

Lizzan
0

Beror väl rätt mycket på var i landet man bor …

Viickan_
0

Båda mina pollar går på runt 1500-2000 kr/mån. Billig stallhyra ;P . Betalar tusen för båda, då ingår utsläpp, spån och boxen ;) . Blir billigare ju fler hästar man har där (:

davidia
0

det beror ju på väldigt mycket vad man måste betala i stallhyra också.jag betalar inte mycket på mina hästar då jag har dom hemma i mitt egna stall.det är ju bara hö,spån och hovslagare som kostar för mig.men sen beror det ju på om du vill ge mer foder än bara hö.sen får man ju alltid räkna med om det händer nåt så man måste tillkalla vet och liknande.

[slo]
0

#13 Tänk på att det är massa "dolda" kostnader med att ha häst hemma… El, värme och vatten till stallet, till exempel :)

davidia
0

14#jo det är det ju.här är det bara elen som blir extra.men sånt tänker man aldrig på att det blir extra:)

lisette
0

#14 men det är så pass lite ändå så det gör ingen skillnad…

Johanna
0

Plutten kostade mellan 4000-7000 varje månad senaste året, men då var han ju sjuk hela tiden :( o det kan ju hända alla hästar…

nya pållan kommer (om inget går fel) kosta 2000 m stallplats + försäkring, sen tillkommer ju hovsl, saker som man måste köpa osv osv..
men att jag fick tag i en sån billiga men ändå bra stallplats här i sthlm är jag vääldigt glad över…

pocca
0

en egen häst :P får du verkligen köpa en? och har du tid? xD