Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1683 ggr
lisette
0

saknad häst

imorse ringde min hemtelefon, orkade inte gå upp. när jag stod och borstade tänderna så såg jag bara calippo. men det är ju inget ovanligt att de står på olika ställen. när jag skulle gå ut och borsta håret och se om jag såg brago så kommer kerstin (som har hagarna hästarna går i) i min trädgård och frågar var jag gjort av den lille.

fick is i magen direkt. "vadå, är han inte där ute?" frågade jag. "nej. den store väckte mig vid 5,30 tiden och gnäggade högt." fick jag till svar.

jag slängde på mig ett par ridskor, sprang och hämtade grimma/grimskaft och en hink med havre och begav mig ut i hagen med mobilen i fickan. calippo var jätteorolig och ville inte följa med mer än upp på backen. där stod han och gnäggade och tittade mot skogen.

min första tanke var: nu har fan någon stulit min häst. blev jätterädd. men när jag såg calippo stå och titta mot skogen så insåg jag att han var där nere.

gick in i skogen samtidigt som jag ringde kerstin för att kolla närmre vilken tid calippo börjat gnägga. jag såg något brun/svart ligga på marken en bit in i skogen och trodde det var brago. när jag kom närmre såg jag att där fanns två rader med taggtråd uppsatta. något som jag inte visste om fanns där inne i skogen. men det där som låg på marken var inte lillkillen.

hörde calle gnägga och fick svar från brago, bara en liten bit ifrån där jag stod. hittade honom på andra sidan taggtråden. vette katten hur han kommit dit bara.

på med grimman och gav honom lite havre. han var faktiskt väldigt lugn. sen försökte jag hitta en väg ut. men det gick inte. bakom oss fanns där en bred bäck och framför oss var taggtråden. till höger var det ett stenröse och till vänster en massa skog. så jag fick ringa andreas och be honom komma med en bultsax och öppna upp så jag fick in brago i hagen igen.

vilken pärs jag hade imorse. ikväll ska vi sätta för så de inte kan gå in i skogen. men jag fattar inte vad han skulle göra där inne. han har ju hur mkt bete som helst och dessutom en kompis. jag tror nästan har har blivit rädd för något.. men inga skador så vitt jag kunde se.

vad glad jag blev att han inte var stulen eller låg inlindad i taggtråden. nu har vi satt för så gott det gick till skogen, men som jag skrev. ikväll ska det fixas ordentligt…

Believer
0

ååh vilken tur att du hittade honom! =P

gejsa
0

Vilken tur! Han kanske sprang in i skogen för att myggen var på honom. Dom brukar ju gärna springa in då och klia sig mot träden.

CBA
0

Usch vilken pers lisette !

Skönt att läsa att det inte var nått värre som hänt *huga*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

läskigt ! men skönt att allt gick bra jue..:)

elin
0

guu så bra att lilla brago var oskadd.

Hälsa lillkillen från mey att han får hålla sig i närheten av hans "fosterpappa" i fortsättningen :)

/Elin

Tinka
0

Skönt att han var oskadd, vilken start på dagen du fick!

lisette
0

#2 det förklarar ju inte hur han befann sig på andra sidan tråden?  ohwell, ajg är bara glad han inte skadat sig och att han fanns där. den skogen är jättestor, hade varit att leta efter nål i en höstack…

#5 han satte i väg i full galopp till sin fajja när jag släppte honom. jag tror inte dom kommer att gå nära skogen igen… :D

__iE
0

tur att han inte va skadad och inte stulen ! =)
bra med honom nu elr?! ;P

Julia
0

Vilken tur att du hittade han och att det inte var nån som hade snott han.

mazze
0

Vad skönt att han klarade sig utan skador, kunde ju ha gått hur illa som helst.

bebbe
0

Fy vilken mardröm, men som tur var slutade den ju bra, har ni älgar i området där ni bor? i så fall kan det vara en sån som har skrämt honom, eller så är han en mycket nyfiken liten pys.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Linda
0

Oj det senariot har jag varit med om i tre år med vår shettis:(

-Så numera har vi byggt hage med trädgårdsstaket…

lisette
0

# 8 han hade ett rivsår på bogen från taggtråden, men det såg inte farligt ut alls.

#11 älgar, ja vi har ju några. det är det jag tror. antigen älg eller vildsvin som skrämt honom.

lisette
0

#12 får se hur det går nu. vi var nere och byggde så de kan gå in under några träd. men sen är resten avstängt