VARNING
Detta e-mail fick jag här om dan.
VARNING!! Det finns en kvinna, xxxxxx i Edebäck, Hagfors i Värmland som köper in "billiga"hästar, tex sällskap,avel,promenad mm. En del av dessa har eller haft skador eller problem av olika slag. Dessa säljer hon efter mycket, mycket kort tid ut som t ex tävlingshäst, hoppämne, eller allround för mycket, mycket mer pengar än vad hon gett för dessa. Kvinnan är dömd i Uppsala och i Sunne tingsrätt för bla urkundsförfalskning och bedrägeri, har förfalskat vet intyg och person nr. Har över XXXXX kr i skuld till kronofogden och en hel del polisanmälningar på sig. Hon bodde tidigare i Knivsta i Stockholm, där hon även var verksam med att sälja b la fullblod, hette då xxxxi efternamn. Hon har nu 2 st skimmelvalacker, xxx,7 år, som hon tävlar hoppning med, den ena är tidigare utdömd pg av sina skador i framhovarna (hovledsinflammation), den andra har problem med sina bakknän o framben (knäledsinflammation, hovledsinflammation o ev hovbroskförbening). Dessa försöker hon och hennes man att sälja ut som tävlingshästar för ca 110 000 -250 000 kr, samt en fullblodsvalack, xxxxx 9 år. Försöker även att låna/hyra/leasa ut dessa! Kan tänkas att hon kommer att kontakta något försäljningsstall, för hon vill ha ut så mycket pengar som möjligt, men dessa hästar är enligt kronofogden mm ej värda dessa pengar. Påstår även att fösäljningsstallen ej bryr sig om hästen har t ex hovbroskförbening eller annat. Kvinnan använder sig av olika orter när hon annonserar ut. Det är hennes man som står som ägare på hästarna, pg av att hon inte kan för alla skulder mm. Har även försökt hota de som vill häva sitt köp. Otroligt manupulativ. Denna kvinna är absolut inte sanningsenlig och det är MÅNGA. MÅNGA och åter många människor och hästar som blivit lidande och drabbade pg av henne. Det har även framkommit att en köpare var på en klinik för att göra en besiktning och veterinären konstaterade att hästen var drogad. Dessutom så har hon fått ett § 16 tillstånd av kommunen att sälja 10 hästar /år, vilket är fruktansvärt, med tanke på vad hon har på sig och hur mycket hon lurar andra människor och hästar. Denna lag, djurskyddslagen, är i detta fall inte till för att skydda de stackars hästar, utan i detta fall så gynnar den en kriminell person som nu har fått tillståndet serverat på ett guldfat, detta är helt absurt. Det är nu många som försöker att göra allt de kan för att på något vis stoppa denna kvinna. Sv ridsportförbundet, distrikten, klubbar, ridskolor, veterinärer, hovslagare mm är mycket väl informerade om denna kvinna. Vi måste kräva en lagändring som skyddar djuren från sådana här människor. För detta meddelande vidare till alla dina bekanta och vänner, ju fler människor vi är som försöker att jobba emot detta, desto större är chansen att få bort sådanna här oseriösa personer. SÅ SE UPP OCH TA DENNA VARNING PÅ YTTERSTA ALLVAR. _________________________________________________________________
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Det här inlägget tror jag strider mot PUL…

Det värsta är ju att dom oftast kommer undan. Men hoppas att det tar stopp så fort som möjligt….
vad är PUL?
Personuppgiftslagen
jasså jasså .varje dag lär man sig nåt nytt!

Mem nu har jag tagit bort namnen så nu är det lagligt
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
ja, denna kvinna har jag också hört talas om. Det kan vara bra att alltid ta reda på vem som ägt hästarna innan henne när hon säljer dom för att få reda på RIKTIG fakta om hästarna.

Jag kan inte förstå människor som gör så här
Hej, läste detta nyligen och känner att jag har nog köpt min häst av henne ni menar..:(
Skriv gärna brev till mig så jag får veta namnet o.s.v.
mvh Harmone

usch så hemska människor kan vara……suck
iom att namn på både människor o djur är borttagna så behandlas inte denna text längre av PUL, egentligne kunde hästarnas namn stått kvar o mde inte vart så tätt knutna till kvinnan eftesom hästar och djur INTE skyddas av PUL efterosm de inte är några personer.
Men ajg blir så evinnerligt trött på de här idioterna! *svordom, svordom* Att kommunen dessutom ger den här personen tillstånd att hålla hästar o sälja är rent absurt.
blir så less p åsånt här.
Påminner mycket om den kvinnan som bodde i en närliggande kommun som ville stalla in sina räddningshästar hos mig. Jag gick med på att sänka vissa avgifter, men då fortsatte hon pruta på priset. hon ville betala 300kr per häst och månad inklusive foder o strö. något så löjligt lågt ivf. jag sa då att det kunde ajg itne gå med på. en vecka senare hade jag tre anmälningar på mitt stall för vanvård av hästar. och det var långt innan mitt fullblod blev sjuk. :S
Den här kvinnan var bannad från närliggande stall, hon hade stora skulder hos inkasso o KF, hennes hus var ett svartbygge, men alla hästarna stod p åhennes barn eller hennes man tror ajg…. hon fick förbud av kommunen att ha hästar på sin "gård" och grananrna klagade ofta och mycket.
det slutade ju med att jag o Rita.s struntade i denna kvinnan och började utfärda varningar för den här jourverksamheten hon bedrev.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Men shit, edebäck är inte långt från mig!