Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 486 ggr
RubHel
0

Helt SJUKT

Fick veta för några dagar sen att en man som jobbade på Stigsbergs Gård utanför Bålsta (där jag hade min foderhäst) har gått och lagt in rakblad och krossat glas i hästarnas boxar!! Hur sjuk får en människa bli egentligen? Nu är han sparkad, och skönt är väl det!
Det har varit mycket konstigheter i det stallet, och antagligen står han bakom det mesta. En gång var det totalstopp i avloppsrören till toaletterna så det svämmade över med vatten. När dom rensade så hittade dom handskar, papperspåsar, en 3 m lång halsduk… ALLDELES för lite hö i höpåsarna. (T ex 4 kg blev 2 kg) Dessutom har jag blivit bestulen på pengar där och så vidare. Men det läskigaste var ju rakbladen och krossade glaset. TÄNK om hästarna hade skadat sig på det! =O

Ottino
0

Vilken IDIOT!!!

Såna människor borde låsas in i en mörk håla på livstid!!!

gejsa
0

Fy fan vilken knäppis. Han måste vara sjuk.

nallebjörn
0

man ska aldrig sluta förvåna sej. Finns ju dom som skär upp hästar och gör allt möjligt med dom. Så sjukt men det kommer nog aldrig kunna stoppas tyvärr.

lisette
0

jag har funderat på att sätta lås på staketet där hemma. är livrädd för att ngn ska gå in till hästarna och ännu värre, stjäla dom. de går ju i en stor hage nu mitt emot mitt hus, folk kör förbi hela tiden..

Julia
0

Men gud det skulle inte vara bra

[slo]
0

Lisette, lås funkar väl inte jättebra mot dom som riktat in sig på att stjäla hästarna… Det lär väl bara hålla borta dom som åker förbi och "ah, några hästar… Ska vi sno dom?" ungefär.

RubHel
0

Det är riktigt läskigt vad en del människor får för sig..

Linda
0

Men fy!

-Vilken tur att ingen häst kom till skada iaf.

lisette
0

# 6 nej det skulle det förvisso inte, men det var väl en bra tanke? ;)

[slo]
0

Tanken var ytterst god, speciellt om du fixar trästaket ;) Men jag har ett svagt minne av att du hade ganska stort bete, eller? Räcka ut tungan

lisette
0

4 eller 5 hektar, men bara ingång på två ställen. varav den ena är mitt emot mitt hus och den andra vid markägarens stall… :D

[slo]
0

Jaja, men om du bara har trådstängsel så är det ju inte så svårt att göra en ingång, om man får lust… Det jag menade va att du skulle sätta rejält trästaket runt om allt ;D

lisette
0

om man har ordentligt med krut i staketet så vill nog ingen gå på det… ;)

men nej, att sätta trästaket är ju faktiskt ingen höjdare. lär bli väldigt dyrt… :D

lisette
0

#0 det behöver ju inte vara han som slängt ner handskar, påsar och halsdukar i toaletten. det finns många konstiga saker som ramlar ner i toaletter.

[slo]
0

Min mamma har till exempel tappat sin mobiltelefon i dassholken! Fast hon fiskade upp den, torkade den och den funkar än Förvånad

lisette
0

ja titta…

hotellet vi bodde på när vi reste i usa hittade en schampoflaska i röret. det blev stopp hela tiden.

fisa-lisa
0

Hur sjukt är detta då?? För 3 år red ett gäng som tillhörde en långritt förbi i vår byhåla och förbi våra hästhagar. De kastade ölflaskor och burkar in i våra hästhagar, skitfulla var dom också. J____a människor som själva kom till häst och gör så. Just snyggt långrittsgäng.

RubHel
0

#17 Fy tusan alltså!