Nu är det snart dax!
Nu startar företaget snart upp. Maskinerna är på plats i december så i februari 08 är företaget troligen igång med bänkskivetillverkning samt stenskyltar.
Nu få ni hålla tummarna för oss!
nämen så roligt !! hoppas verkligen att det kommer gå bra för er ! :D tror det är fruktansvärt roligt att starta eget.
kommer ni köra på heltid ?
min pappa har en egen firma numera, innan var det bara en liten firma som han körde efter jobbet och på helger, men efter att dom blev uppsagda och företaget flyttades (hur man nu kan flytta en produktion av handgjorda badrumsmöbler till kina eller vad det nu var…..) så kör han på heltid !
Jag är ju fortfarande föräldraledig. Men på sikt hoppas vi att det ska kunna sysselsätta oss på heltid. Vi har ju även ett befintligt företag på G ( ev köp).. Så jag kommer på sikt, om allt går bra, att ta hand om det samt skyltar. Gubben med kollega tar hand om bänkskivor, golv mm..
men så roligt ! bänkskivor, skyltar och golv är nånting alla behöver nångång :D
Vad kul, håller tummarna!
Skulle också vilja våga starta eget men har inte riktigt vågat ännu…vill ju starta egen förskola m inriktning djur o natur…och det är ju svårt då det skiftar så i barnantalet…
#4 låter som ett vinnande koncept! Hade varit kul att ha som alternativ till dagens kommunala förskola!
#3 ja det är sant! Sen är det ju i natursten som allt tillverkas.
Skyltarna kommer ju därav vara mer exklusiva..Jag hoppas och tror fortfarande på hästnamnskyltar då det blir mer och mer vanligt med exklusivare och "vackrare" stallinredning.. Att man även kan få en bild av sin häst präglad i skylten hoppas vi kan locka..
Sen blir det ju givetvis företagsskyltar, namnskyltar, logos mm
ska bli sååå roligt att få "sätta tänderna i" när det är dax!
men ausabausa, min pappas sambo jobbar på ett dagis, det är ett….ur och skur (?) dagis ? kan det heta så ? :P
dom är iaf ute i ur och skur och lagar mat med barnen i skogen ect, dom har en egen liten "koja" i skogen dit dom går och gör spännande saker ect. det är inget för er ?

vad kul, Lycka till ! :D
Pappa köpte/startade eget i våras, har vart ganska tufft i början, men nu så :)
Jo det brukar vara tufft i början.. man får räkna med första året iaf.. det är ju inte bara att ta ut full lön på en gång.
Mycket slit kommer det bli. Men spännande!
#7 Ja det heter "ur o skur"- förskola, men inte riktigt så jag vill ha det..inte bara vara ute… men dem är nog kanon dem fsk också! Ngt mittemellan….vore bra…
kan tänka mig o ha det öppet dygnet runt o året runt för de arbetare som jobbar på 2 stora fabriker i trakten också och där de kör skift… finns inte ngn sån fsk i den kommun jag jobbar…tyvärr är denna kommun väldig enkelspårig vad gäller sånt, finns ingen privat/kooperativ eller ekonomisk -fsk i hela kommunen….medans i den kommun jag bor i finns det MASSOR! (de borde ta efter storebror;-D) men men får väl ta sig en funderare igen..har hus som skulle varit perfekta för det! Som ena företaget "råkar" äga också!!!
ja nattdagis och eftermiddagsdagis är ju något som alla egentligen har nytta av, många företag envisas ju med tvåsift. *hrmmpf*
men ur och skur är nog trevlig :D
Ja o här har vi 5-skift och 2-skift samt dagtidsjobbare på samma företag…
nja ur o skur=alltid ute, inte min grej….