Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1001 ggr
LinaN
0

blir så jävla ledsen! Stallplatsen borta?

*suckar djupt och olyckligt*

Pratade just med stallägaren, och fick reda på att hon och hennes sambo ska gå isär. Vilket i förlängning kan betyda att jag måste hitta ett nytt stall till Harry om hon inte lyckas lösa det på något annat sätt. Hon skulle ringa mig igen i eftermiddag, för hon skulel kolla upp om hon kunde ställa hästarna på ngt ställe, som tyvärr ligger ännu längre iväg från vänersborg….

Tycker synd om stallägaren, att det skulle bli så för henne. *suckar igen* hon är väldigt snäll och trevlig och stallet vart jättefint osv osv…. och tycker synd om Harry också, ska han bhöva flytta IGEN, ev till ett stall utan sina kompisar.

Tråkigt när det blir såhär….

Tessa, fanns det några fler stallplatser i ditt stall där du har dina hästar nu?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gejsa
0

Vad tråkigt! Synd om både dig och hästen som får flytta så mycket.

LinaN
0

ja. jag börjar bli rätt trött på det….. Vill ha en trygg plats åt både mig och hästen…..

ett alternativ är ju det stallet Tessa flyttade ifrån, men jag känner ju inte någon sprudlande glädje över att behöva stå i ett stall med massa fjortisar, och för ett väldigt "dåligt pris" jag får betala 50 kr mer än i nuvarnade stallet och dessutom så blir jag av med mockningen, utsläpp och middagsfodringarna….. inget täcke på på morognen om jag inte själv lägger på det osv osv…..

Harry ska för tusan inte behöva stå inne med täcke bara för at tha nkanske ska behöva det på dagen….. :S

Vi får se vad som händer…

gejsa
0

#2# Nej, det där med täcken inne är def inte bra. Sedan om det är blött på kvällen så ska dom ha det även på natten. Aldrig få lufta pälsen. Nej, fy tusan.

[slo]
0

Men går det inte att snacka med stallägaren så du kan stå kvar där tills dom hittar nån som vill köpa det, och i så fall om det verkar bra fortsätta stå där sen ocks…? För dom skulle väl flytta båda två också, eller varför är du rädd att du blir av med stallplatsen?

LinaN
0

Jag vet itne exakt hur det ser ut i dagsläget Slo, men planen är som sådan att vi nog tar en tur ut till stallet och hämtar de grejor vi har där, så att bara vagnen står kvar där sen.

Sen får vi se vad vi gör.

Harry har ju itne stått stallad där. Bara gått ute när ha nvar där innan betet. Så då ska han lära känna ett stall o sedan flytta igen. Då flyttar jag honom hellre direkt fårn betet till ett annat stall.

Om bara ngn kunde skötaom fodrignarna och ut o insläppen om dagarna hade det inte vart ngra problem o stå kvar, men jag förstod på stallägaren att hon flyttar därifrån med sina hästar snarast möjligt o lämnar gubben ensam kvar. typ.

oavsett vad så kommer jag iaf behålla platsen på betet sen…. 100kr för hela säsongen är jäkligt bra pris.

Jag o sambon har börjat titta efter hus nu, antingen att köpa eller hyra. och då letar vi efter ett ställe med stall, hittar vi ngt i rödaste rappet nu så ska jag be att få ta renaldo (argentinaren) på foder så jag dels har en ridhäst o dels sällskap åt harry. har jag stall hemma har jag råd emd två hästar.

LinaN
0

Nu ahr ajg tackat ja till platsen på tegen….

tror det akn bli rätt bra ändå, även om de är litet dyra.

Ellen95
0

Vad tråkigt:(

tessa
0

Har messat dig Lina… Jättetråkigt detta, för både Harry och dig! =( Hade varit kul att stå i samma stall, då kunde vi tagit sällskap och dyl, men som det är nu så är stallet fullt.

men angående detta med att täckesbyte inte ingår - det suger men samtidigt så är det ett kallstall så det är bra kallt även inne i stallet - så det täcke hästen har ute, funkar bra inne också.

utsläpp fixar dom ju också… förutom på helgerna, då det är rullande helgjour =)

maqiil
0

finns det inga privat stall som du kan dela ut lappar i brevlådor till ?

tessa
0

Nämen va, ska du flytta dit?!?! Vilken plats får du, Yrlas eller Eneldos?? *nyfiken* Yrla stod längst in i hörnet och Eneldo intill… =)

Vad kul ändå, då kan jag ju hälsa på er samtidigt som jag hälsar på min kära familj H, som har pålle där - de är hyggliga rackare. Du får hälsa Fredrik från mig.. 

När flyttar ni? Hojta om ni behöver hjälp, för mig var det en jäkla pärs att flytta… ;) Jag tror och hoppas ändå att du kommer att trivas, folk som du behövs där!

LinaN
0

*L*

Det hade vart skoj om du fortfarande stått kvar med dina hästar, Harry får Enaldos box, en ny häst flyttade dit idag o har yrlas. Men vi får väl avvakta o se vad som händer framöver ^^ Jag följer gärna med ut o rider enaldo eller yrla….. behöver komma upp på en hästrygg innan jag glömmer bort på vilket håll man ska sitta! :D

som jag skrev i en annan tråd så blir det de sista dagarna i oktober som vi flyttar, dvs månadg, tis eller ons. Och vi behöver nog litet extrahjälp, vi ska ju lasta direkt från betet, tror itne det blir ngra problem men jag har hellre hängslen och livrem o har tillräckligt med folk på plats utifall något skulle hända.

att det är kallstall gör mig inget, då slipper harry stå och svettas inne. så som han gjorde förra vintern. Ska bli rätt skönt o ändå ha honom så nära, då finns det alltid ngn som kan ta honom om det skulle krisa sig o man blir sjuk o så.

Men ring mig tessa! så vi kan bestämma nån dag o ta en snabb fika så vi hinner börja lära känna varandra….. börjar bli ltiet löjligt nu att vi bott i sammas tad i snart 11 månader utan att träffats mer än som hastigast i stallet.

LinaN
0

maqiil, jag ahr vart runt p åde flesta ställen jag känner till redan…. och de har antingen inte plats elelr vill itne ta in inackorderingar….

och jag vill ju gärna ha det inom vettigt avstånd så man kan ta sig dit på egen hand.

PimTheGreat
0

önskar er lycka till på nya stället!!!!!!

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto på Lina och Harrys nya stall =) Det stall som mina pållar och jag nyss flyttade ifrån, lite roligt att Harry får Eneldos box, Eneldo hälsar att man har bra koll genom fönstret på vad som händer på gårdsplan.. ;)

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och om man bortser från den fjantiga filuren som täcker halva fotot, så är det såhär stallet ser ut..

PimTheGreat
0

ser ju ´jättefint ut…:))

LinaN
0

Haha! jo böxfönstret tror jag kommer uppskattas oerhört av lillkillen!

Var där idag o fick nyckeln till sadelkammaren, annekterade ett skåp och gjorde iordning boxen, jäkla tur ajg gjorde det! för imorrn/senare idag (söndag) ska jag hämta hem honom.

för tusan, jag är sjukskriven en halv månad till, ska jag sitta hemma o glo när ajg akn vara i stallet o mysa på min häst?! :D

tessa
0

åh herregud IDAG?! Jisses, men kul..! Hör av dig så fort du kan OM du ville ha hjälp av mig - bra att veta… =)

LinaN
0

haha! :D det gick finfint! vi är installerade påtegen nu o han ska få gåmed fairytale imorrn innanvi har ett stort insläpp vid 17-snåret.

du får gärna komma o häsla på,nuvet duju var vi bor :D

är jättenöjd emd boxen, den är såfin! o fönstret vart ju helt underbart! :)

ska käka osen ska vi åka ut igen o se såhan har det bra och inte har rivit stallet nu när hanstår ensam inne. :S är skitnervös för det ^^

tessa
0

Så skönt för er.. hoppas att ni kommer att trivas bättre än vad vi gjorde! =)

Hoppas ihopsläppet går bra också, det är ju några hästar att lära känna.. ;)

tessa
0

Hur löste det sig med bil förresten?

Vem står nu till vänster om Harry?

LinaN
0

till vänster om Harry innifrån boxen så att säga, står Bemi, men till höger (yrlas box om det var dne längst in i hörnan mittemot ganten) är tom frotfarande.

tessa
0

Ok, trodde Yrlas gamla box också hade blivit fylld av en ny pålle.. är ju lite nyfiken trots allt ;)

LinaN
0

Nah, det kommer en häst så småningiom som fyller yrlas box eftersom den är bokad.

vi hade en kompis som lånade t både sig själv o sin stora chevrolet med drag som vi använde….

tessa
0

Ok, blev nyfiken på om det var någon pålle man kände till…

vad skönt att det löste sig för er! Nu när jag blivit sugen på att köra häst så har vi börjat prata om att köpa en bil med drag - en kombi som att hundarna får lite mer space också.. = gör alla nöjda och glada, förutom bensinmätaren =)

bubbelbubbel
0

du får se det som så tessa, platsen i bilen för dom extra kronorna i bensin gör det värt det, säger jag som drar runt i en volvokombi, ensam. haha !

tessa
0

#26: haha oh yes, det ska jag nog kunna leva med.. Frågan är om sambon gör det ;)

Uj en hel kombi för dig själv, vadan detta?! =)

bubbelbubbel
0

det gör han när han inser hur skönt det är :D

nja, jag vet inte riktigt, haha, jag ogillar småbilar fruktansvärt.
tvådörrars och sånt klarar jag inte av :P
jag ville ha en bra bil. så då blev det min lilleplutt. :D
och när man märkt hur skön den är att köra, så ångrar man inte sig !