Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 349 ggr
jumpingqueen
0

olyckskvällen...

Kl var ungefär 7 å jag var i stallet, redan hungrig efter som jag inte ätit sen tolv, en knäckemacka… Mamma ringer när jag är på väg att hoppa upp på den sista hästen för idag. Jag svarar å hör ett fruktansvärt hjärtskärande skrik i bakgrunden. Det visar sej vara min 6-åriga kusin som rammlat å brutit armen. Till historien hör att min mamma har fobi för allt som har med sår/sjukdommar att göra, även myggbett(!). Hon är alltså helt panikslagen. Efter 20 minuter kommer dom i alla fall iväg till sjukan. Men jag som är i stallet 5 km bort har ju naturligtvis ingen nyckel hem. För mej blir det bara att vänta, halv 10 blir kusinen min nersövd för en operation på 2 timmar. Min mamma kommer alltså å hämtar mej kör hem mej å min lillebror (å jag får äntligen äta!) mamma åker tillbaka till akuten… Tur att det är lördag imorgon, så det inte blir så brottom för mej i stallet på morgonen, å framförallt slipper få iväg lillebror till skolan, värst av allt! Utom den brutna armen då förståss…

emsems
0

ja, ibland är allt som gjort för att det ska jäklas.. hoppas det gick bra med armen..

jumpingqueen
0

#1 JAg vet inte.. Han opereras fortfarande…

emsems
0

urs… själv såg jag på bio.. "john tucker must die" den var riktigt underhållande! men jag gillar ju sånna löjliga filmer =)

jumpingqueen
0

#3 Vad handlade den om då?

[slo]
0

#0 usch, vilken kväll :/ vissa dagar är allt emot en alltså!

#3 jasså den var bra, funderat på att se den :)

Har inte gjort så mycket idag, var nere i varberg och träffade en kompis jag inte ser så ofta längre, sitter och lyssnar på musik och sänker lite öl just nu, perfekt fredagkväll :D

jumpingqueen
0

#5 Som tur var bara en bruten arm, inget mer allvarligt. Dessutom hade jag ju chansen att putsa alla mina 15 träns som används dagligen, mina sadlar, sadelgjordar, skydd… M;ina hästar fick sej oxå en extra puts, precis som stallgången…

[slo]
0

Hehe, du är bra på att se det positiva i allt negativt iaf ;)

jumpingqueen
0

#7 Äter man bli-glad-piller så:D

emsems
0

filmen var en löjlig highscoolfilm… haha rolig och söt, men inget direkt värde! se trailern här: http://www.sf.se/clayton/Booking?action=listFilms&film=31002806&date=20060916&sortBy=

Julia
0

Jag har också brutit armen men det var förra sommaren, men fråga helst inte hur det gick tillRäcka ut tungan

jumpingqueen
0

#9 Okejj:D

#10 Då gör jag väl inte det heller…

[slo]
0

Jag bröt båda mina handleder när jag var typ sex bast… Sprang runt och lekte på vårat altanräcke, typ 2,5-3 meter ner till marken… Hoppsan, balansen borta och slo med huvudet före neråt :) Men det löste sig, jag lever :D

Mandysan
0

#12# Ungefär som förra året då när jag fick för mig att dyka ner på en hästs hov me skallen före….;)

__iE
0

haha, kan lova att ingen slår min pappa på klantigaste sättet att bryta armen på xD

E_hjo
0

Jag har aldrig brytit något för jag e försiktig! Flört hihi

MiaMaria
0

Jag lyckades trassla in mig i en ikea säck i stallet för sådär 4-5 år sen och bröt båtbenet. Svimmade av smärtan men va snabbt på benen igen. Trodde det va en stukning men när "stukningen" inte gått över på 2 veckor så va jag till farbror dr och dom konstaterade av båtbenet va knas. Gips i 3 månader, lyckligtvis fick jag åka in och byta en gång i månaden, dom blir ju inte så fräscha dom där äckliga gipsen… Första gången jag skulle in och byta gips så hade jag haft hopplektion tidigare på dagen och såklart ramlat av och landat i en oxer modell större och spräckte gipset… Läkaren frågade vad jag gjort och jag fick så lov att dra en vit lögn och säga att jag halkat på isen. Fick egentligen inte rida..

NinaToy
0

Ems: Jag har också sett den filmen! :P Pirates of the carribean 2 är bättre! :P

Jag har brutit armen en gång och jag hade ridit HELA SOMMAREN, skulle spela fotboll EN dag och precis när jag ska göra mål så fäller en kille mig så tar jag emot med vänster armen så låter det som en tjock gren knäcks. :P Det var den enda kvällen min mamma och pappa hade druckit vin! hahaha så grannen fick köra mig till sjukhuset. :P

Min pappa bröt revbenen en gång. :P Han halkade på en isfläck och landade på en blomkruka! HAHA ASGARV. :P Och sen så bröt han handleden när han spelade tennis. :P Smidiga familjen. :P

E_hjo
0

Hahaha "smidiga familjen" hihihi =D

Marster
0

Jag bröt benet när jag red på ett konstigt sätt för 2-3 år sen. :D En häst stack iväg med en annan tjej i min grupp och galopperade för bi min häst ganska nära och sparkade mot hästen som jag red. och det träffade mitt ben xD Och jag bröt det. :) Och efter två dagar åkte vi till sjukhuset och doktern sa att det INTE var brutet men kanske en sprika så vi skulle rönka det nästa dag och så sa han att jag skulel gå på det men det gjorde ju skit ont xD och mina föreldrar tvingade mig att gå på det för att det skulle bli bättre då sa dom. hahah sen blev dom så paffa när dom sa att det va brutet på sjukhuset xD i åtta veckor gick jag med gips från tån till midjan :D