Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 830 ggr
mada
0

Vad kostar hästbussen?

Hej,

Är det någon här inne som känner till vilka företag som kör hästbussar/leveranser genom Sverige?

Vilka är bäst/billigast? Vart och varifrån kör de?

Tacksam för snabbt svar.

jn84
0

Alex har väl lite koll, fråga henne =)

Själv visste jag inte ens att det fanns sånt.

mada
0

Alex, var är du?

Snälla, hjälp!

Alex
0

Ingstad är de enda jag känner till, och som ska köra hem min häst från flygplatsen är det tänkt. ;)

Har aldrig använt dem tidigare själv, men vet flera som har, flera gånger också. De är väldigt nöjda i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Ang. kostnader har jag ingen aning om hur mycket det kostar. Men maila dem och fråga!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

mada
0

Tack Alex!

Alex
0

Inga problem. :) Får man vara nyfiken och fråga vad det är för häst som ska ut och åka? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0
thilda-
0

mickes

mada
0

Tack för era tips! Inget företag har några prisuppgifter på sina hemsidor, men jag har mailat dem.

Alex: Visst får du fråga. Jag har spanat in en islandshäst långt ifrån mina hemtrakter. Jag kollar bara upp vad jag har för alternativ.

Alex
0

Nej, de har väl svårt att ge priser, beror ju på längdsträckan och även hur många fler hästar som åker med…

Vad roligt, jag får hem min islänning snart, direkt från Island. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

thilda-
0

då måste du ju snacka isländska med han ju :P för om du snackar svenska så komma han ju inte fatta va du säger *ler* o samma sak med hans blivande hästpolare :D dom får gå en snabbkurs :D haha

lisette
0

#0 var ifrån ska hästen åka o vart ska den? har man tur kan det finnas plats i bussarna som kör mellan travbanor.

AnnaLundin
0

Det finns ganska många transportörer som kör hästar fram och tillbaka genom landet. Det är olika hur hjälpsamma de är med att köra till gårdarna, i många fall får man köra och möta upp dem nånstans.

HÄR finns ett gäng annonserande transportörer. (PDF)

Sen tror jag inte att du ska hoppas för mycket på mejlsvar, för detta är ofta chaufförer som sköter sina firmor från lastbilshyttterna… RING dem i stället så får du klara besked direkt!

Lindbygarden
0

Vi betalade 2500 för transport från Rimbo till Kalmar.. vad kan det vara i mil? Kring de 50 kanske. Då hämtade de henne på gården men vi mötte upp i Kalmar. Tror det var Jakobssons vi använde denna gång. Men det har legat kring 3000-ingen för transport på runt 50 mil.

Man får ju betala extra när de plockar upp hemma eller lämnar.

electra
0

Sundsvall - Örebro brukar oxå ligga på runt 2500:-

Ida_79
0

jag betalade 2000:- hästen blev hämtad i Flen,och kördes ända hem till dörren i Emmaboda.. Det tyckte jag var helt oki pris.

thilda-
0

Örebro travet - Örnsköldsvik travbana med Grens går på 2.700kr