Sport-bh
Använder ni det när ni rider?
har nån något tips på vart man kan köpa nån riktigt bra en? har stora bröst därför behöver jag en med mkt stöd för att undvika ryggont.
använder vanlig bh
använder oxå vanlig..men de borde kanske gå att köpa på ex stadium eller säkerligen i en vanlig hästaffär oxå? Hööks TROR jag har såna. (har ett svagt minne ifrån en sån katalog man får me posten)

Jo det går att köpa men jag vet inte om dom är tillräckligt bra. behöver ordentligt med stöd eftersom jag blir trött i ryggen efter en stunds ridning. dessutom är det bra med sportbehåar om bh-banden glider på vanliga bhar.
Stadium, eller andra sportaffärer borde du kunna hitta bra. Brukar finnas personal som har koll och kan hjälpa till också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
The End, jag använder mig av rejäla Bh-toppar, köpte ett gäng på netto! för 40 kr styck när do mhade, i dem så är det brottarkryss i ryggen, breda axelband o de är mjuka utan söm över själva bröstet. Det enda negativa är att lappen mitt fram kliar, men den kan man sprätta bort, jag har bara itne kommit så långt.
Men en BH/sporttopp kan man köpa på stadium, h&m, lindex mfl ställen, hööks har. Men går du till en butik så kan de hjälpa dig. Prova olika varianter, ställ dig o hoppa.
Ju mer intryckta brösten blir i bhn dess bättre håller de sig på plats o ju mindre duns får du i både bröst och sedan påverkan i rygg nacke av tittisarnas tyngd.
jag har C kupa. nu sist köpte jag et gäng toppar på lindex, o de håller rätt bra de med. även om de är mindre. använder dem när ajg tränar kampsport bland anant.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Har också vanlig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Har också vanlig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

5# 4# Okej, tack för tipsen :-). kan bli svårt att hitta på vanliga ställen när jag har DD lr E kupa. :-/ men jag får kika runt.

jag kan inte ha vanlig…. ;)
måste ha sportbh, som sitter ganska tajt(ex en strl mindre) för att hålla härligheterna på plats!
man ska inte rida i vanlig bh, för ifall man ramlar av kan byglen åka in i bröstet, det vet ja en som råkade ut för, inget trevligt..
ja måste oxå ha sportbh efter som jag fått ganska stora bröst. jag brukar rekomendra att an har det från och med c-kupa, för det sliter mycket på ryggen annars när brösten skumpar runt. Jag vet hur det är själlv, har ju fått d-kupa och den känns i ryggen när man e van vid mindre.
puh, jag funderar seriöst på att ta bort mina.
fast, jag kanske ska skaffa barn först. sen ta bort dom.
tänk så skönt, det måste vara att vara kille och slippa skumpande onda tuttar, ryggvärk, axelvärk ect ect.
borde införskaffa mig en sportbh jag med, har bara inte kommit så långt jag heller. :P

Jag skulle aldrig kunna rida utan sport-bh. Finns ju att köpa på många ställen. Pröva sportbutikerna.
här är en tjei med Fcupa i bröst, storlek 85 runt. Dom vanliga sportsBH funkar inte alls, ridBH från Hööks finns inte i stora nog storlekar och i övriga fall har man varit så desperat att man funderat på byggartejp!
Men jag hitta figleaves.co.uk, som sälger nåt dom kallar sportsBH shock absorber level 4. Kostar typ 300 spenn per styck, men det är nästan tejp :) Dom flyttar inte på sig NÅN stans, jag lovar. OCH dom finns även i stora storlekar.
men för dom som har mindre bryster (under Dcupa) så anbefalar jag vanlig sportsBH (från sportsaffären, fråga äfter sportsBH tll handball hehe) eller ridBHen från hööks för även om den kostar 600 spenn är den slitstärk OCH håller fast det som skal va fast.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jupp använder sport-bh, har köpt den på stadium ^^
Vaaanlig.. ^^

sportbh, har D/E-kupa så det behövs! Om ngn i din närhet säljer New Body-produkter så är deras sportbh super! man märker inte att man har ngt på sig, när jag var i ullared så köpte jag liknande den bhn men det var itne riktigt lika bra…. men som tidigare sagt så finns sportbhar lite överallt, antingen butiker med sportartiklar eller vanliga klädaffärer sen går det säkert att hitta på typ coop eller maxi också.

Många nya tips, bra bra. ! tack så mkt :-)
vanlig behå…

Jag rider med vanlig bh, trots tunga bröst. Men jag har alltid säkerhetsväst och den mosar som på plats. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra på söndag när jag ska tävla i kavaj. Då blir det nog en sportbh istället.
Jag rider med vanlig.