Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1601 ggr
Marster
0

vintertäcke.

jaha. nu är det snart dags att lägga på vinter täcke för vissa. vad har ni för vinter täcke? ska köpa till min skulle gärna vilja ha tips på vinter täcken som är bra. helst halv hals. :D

MalinSandman
0

Än så länge så har jag bara regn täcke och inne täcke på min, han e dessutom rakad förra veckan , Då vi fortfarande har över 0 grader och inge snö , men jag kör med Termo Masters Ljusblåa / blåa regn täcke och ett inne täcke med 150 gram bomull :D

Marster
0

jaja asså inte vinter täcke än absolut inte :D men snart. okej :D tack.

Scandi
0

jag har knappt börjat med täcke på min………..:P  idag var det ju 16 grader o sol. Men häromdagen hade han det för då regna det ju ordentligt…

Marster
0

jai dag gick min också utan täcke. men jag vill va ute i god tid :D jag tycker att dom ska gå så mycket som möjligt utan.

Mandysan
0

Min häst har sitt tjocka vintertäcke kalla nätter redan nu, det är 360grams fodring… Hon måste ha täcke på sig ute…

thilda-
0

inte vintertäcke ännu.. de åker på då snön kommer :)

har just nu höst täcke :)

Due-Boje
0

Domani har grymt bra täcken!

Marster
0

okej tack ;)

Sotis
0

jag har inte börjat med vintertäcke ännu. Men mina har regntäcke om det ösregnar.

Marster
0

#9 samma här. men snart

Marster
0

puttareliputt. nu är närmar ju vinetrn sig Usch och hon ska snart klippas xD

PonnyAnnie
0

horseware tkr jag är super bra:) tre års garanti oxå:P

davidia
0

mina får inte på sig några vintertäcken ännu..det är för varmt för det.

reddie
0

Jag köpte ett täcke med halvhals från hööks för två år sedan som jag tycker är helt ok. Varmt och håller väta borta. kostade 1200:- nånting.
Använder det oftast när det är runt -18,20 grader

Här är ett med halvhals från horze till ett bra pris: http://horze.se/product_info.php?cPath=41_23&products_id=24086

Lyrik
0

Har 2 st vintertäcke från Börjes till Lyrik, gammal modell, finns inte kvar där. Ett tunnare vintertäcke och ett tjockare med helhals. Båda är rutiga. Märke?

Än så länge har han sitt fodrade regntäcke från Haglunds på sig ute och inne. Måste snart köpa en nytt fodrat regntäcke till honom, det han har är på gränsen för litet…

Believer
0

jag har det lila termotäcket från börjes "riding house" lr va de heter. tycker dom är kanon!! håller värmen bra och torkar p nolltid.
sen har jag ett horsepower, dom är ruggigt bra.

Snuttan2
0

det beror på exakt vad du kateforiserar som vintertäcke.

min har just nu 150g + regntäcke.

Primee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder inte täcken längre ;-)

Men jag hade ju förut o då hade jag ett 300g blå/ljblå täcke från Granngånrden..tror det är ett Event, men jag är inte säker - men Event hade de bästa täckena för min pålle så :) Och ett 800g med halvhals från Horsesaver.

Källquist är oxå en favorit.

Domani verkar ha bra täcken - en i stallet har precis köpt ett sådant - är lite större i bogen än normalt..

Marster
0

okej Tack alla :D är lite inne på Rambo täcken någon som har erfarenhet av dom.

Primee
0

#19 Alla Rambotäcken jag har varit i kontakt med har börjat läcka in nästan direkt eller efter 1a tvätten - trotts inpregnering… Så jag är inte sånt stort faan av dem..

fridak
0

roger har inget täcke än, mer än om det regnar då har han ett tunt regntäcke på sig. har två nyinköpte täcken från gekås i ullared så de kan jag inte uttala mig om men förra vintern hade jag ett 300g shires typhoon som var helt ok. ska självklart användas i år med;)

Snuttan2
0

Men gud, jag har aldrig haft några dåliga erfarenheter med Rambo täcken! Förvånad

De är underbara enligt mig :P

Min tränare har Ramo-täcken som är närmare 20år gamla och fortfarande håller, efter alltså massor med år ute och tvättar!

Marster
0

#20 okej det va ju konstigt x/

#22 jaa, jag har också hört att dom är bra. men dom är ganska dyra va ? :S

Primee
0

#22 Ja, har hört många som "bara älskar" dem ;) Så när det första började läcka in tänkte jag att det var väl ett "måndagsexemplar" då som vi lyckas fått tag i..Men när 4 täcken till "gör" samma sak - tycker jag att det är vääldigt konstigt om vi av en händelse fått tag i 5 stycken dåliga..

Pappa köpte nyligen ett supertjockt Rambo åt sin pålle, får se om det är bättre :) För köper man ett täcke för över 2000 kronor förväntar jag mig att de ska hålla faktiskt…

Ellen95
0

Jag har inte börjat med vintertäcke än. Men om det ösregnar har dom sina regntäcken på sig.

Snuttan2
0

Men Rambo har ju även 3års garanti på att regntätheten ska hålla, så du får ju ändå nytt täcke gratis eller reperation…