Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 518 ggr
emsems
0

ang sto med bortfall

ska en titta på en häst, hon hade fl i magen, men det var tyvärr tvillingar och dom gick bort. ägaren sa att hon inte riktigt var sig själv sedan dess, (tror detta var ca 1/5 år-1 år sedan), hon vill helst inte lämna stallet och sådant, sånt som hon inte höll på med tidigare.

går sådant över? berätta gärna allt ni vet om sådana ston, och hur de kan reagera m.m

emsems
0

ingen som vet något?

gejsa
0

Har inte varit med om det alls. Men tycker ärligt talat att det verkar lite lustigt att hon skulle ändra sig så kopiöst efter att haft föl som dött. Det hör ju inte ens ihop att inte vilja gå från stallet i ridning som att föla. Jag tror hon hittar på.

Men jag har en häst som var sådan när jag fick honom för 6 år sedan. Det är ju bara att kämpa på och tvinga den ut längre och längre. Min går jättebra att rida ut på själv. Fast förstås inte just nu eftersom vi har fått vildsvin men innan det. Men en del hästar går det ju inte att få ur. Det beror ju på om det är rädsla eller att den inte vill lämna stallet och kompisarna. Med min häst var det att den inte ville lämna sina kompisar. Är den rädd så blir det värre. Då blir det genast svårare att få den att gå hemfrån.

nallebjörn
0

Är hon kollad så hon är frisk?

Linda
0

Ston är nog mer kvinnliga änn vad man tror..Mitt sto lider av ständig PMS och just nu funderar jag skarpt att byta bort henne mot en hamburgare på max;)

gejsa
0

Deal Linda! *ler*

mazze
0

Linda! Vet inte du att hamburgare är är nöt inte häst….ska vara iafFlört

Linda
0

Jo men vem har sagt att hon skulle bli hamburgare??

-Inte jag;)

-Bara om någon som ville byta ut henne mot en;)

gejsa
0

Ha, ha det fattade jag men inte mazze.

Du Linda du svarade mig inte. he he