Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 393 ggr
Alexandra13
0

Clear round... (:

Jag har tagit mod till mig, jag ska försöka igen. Jag har anmält mig till en Clear round på ridskolan. Fasten jag skrev för några veckor sen att jag aldrig mer skulle tävla. Men…jag har en känsla av att jag kommer att trilla av på clear rounden =S

Det är samma höjd och samma häst som förra gången, då jag trillade av… :P

Jag vet att det bara är en liten tävling, men vad ska man tänka på, istället för att tänka "jag kommer att trilla av"?

AliceL
0

Berätta lite mer om vad som gick fel första gången.. höjd? ;)

OliviaJ
0

Jag har aldrig tävlat, men nästa gång det kommer en lite lätt tävling i stallet SKA jag vara med. Kommer förmodligen dö av nervositet innan men.. :P Du kan ju tänka att det kommer gå bra x'D Hehe, jag är inte så bra på att ge sådana tips! ^__^ Lycka till föressten :)

jn84
0

Det kommer att gå super! Jag trillade också av på tävlingen innan den i söndags. Och jag var suuupernervös i söndags för att göra det igen, men det gick kanonbra och nu är jag inte rädd för att ramla av i hoppningen längre :)

Alexandra13
0

#1 Förra gången hoppade jag också 50 ;) Det som gick fel var att jag glömde banan efter hinder 5, och efter sista hindret trillade jag av. Hästen sprang åt det hållet vi inte skulle till, och jag svängde åt det hållet vi skulle till xD