Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1536 ggr
Kaaatie22
2

Ridläger och ridkunskaper = hjälp!!

Hej! Jag fyller 18 nu i höst så jag tänkte passa på med ett sista ridläger nu i sommaren innan jag måste börja rida med de vuxna. Inte riktigt säker vilket ridläger än men jag lutar väldigt mycket åt antingen Åby rid och träningscenter eller Björkängsgård. Har någon några förslag? Där folk kanske är lite äldre typ 15+?Skulle självklart bli ganska trist om lägret endast bestod av mig och en massa 12-åringar men vi får se vad som händer. Jag har ju inte ridit särskilt länge ca 3-4 år - jag anses vara nivå 3 av min ridlärare (vet inte om det hjälper). Kanske blir att jag rider med fjortisarna ändå. I alla fall back to business jag tycker att det är skit kul att hoppa men jag är ganska oerfaren då man bara hoppar 2-3 ggr per termin på ridskolan…. Är det då bättre att jag väljer ett dressyrläger? Om jag nu skulle hoppa upp en nivå/grupp pga äldre deltagare så kommer jag ju självklart att få kämpa litegrann. Är det då svårare att hinna ikapp med dressyren eller hoppning? Tjohoooo vilket inlägg hehehe tack på förhand!

Quirinia
0

Var i Sverige bor du?

Kaaatie22
0

#1 Stockholm :)