Mirabil har flyttat nu...
…och det känns så himla sköööönt :oD
Det var i lördags förra veckan som vi flyttde till mitt gamla stall som bara ligger 10 minuter hemmifrån mig.
Han går med tre andra valacker och han blev helt accepterad direkt.
Vi trodde att det skulle kunna ha blivit lite actionbiler tagna, där han visar upp att han är hingst och arab…men ICKE *fniss*
Han gick in i hagen och började beta och den ranghögsta valacken luktade på honom, skriade till sen var det klart.
Han tycks trivas jätte fint…konstigt vore det nog annars för nu är det mer rutin med fodringar och in/utsläpp + att det är mycket lugnare i stallet.
Nu är det bara 3 hästar i hans stall samt ett sto med föl i uteboxar samt en liten shettis.
Han har blivit jätte rund om magen, men det är bara bukfylla för nu står han på halm i stället för spån och att det är HUR mycket gräs som helst i hagen som han pressar i sig :o)
Det känns lugnt i mag gropen nu på mig, jag behöver inte fundera på om han får mat etc…i det här stallet är alla ansvarsfulla!
Nu kan jag lägga planerna på is om att köpa liten gård och ha honom hemma i eget stall.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ahh va skönt att höra!!! Det låter ju underbart allt allt rättade till sej! :D

vad kul. att kunna slappna av vad gäller skötseln hästen borde vara en självklarhet, men tyvärr är det ju inte så överallt.
Oooooh.. :) Grattis!! Ehm.. Har du flyttat till Neywaz nu eller? :P *lite seg*

Härligt att höra att det går bra. :)

#3 Nä hon bor och har sitt stall bara ca 5 km närmare hemmåt mig från stallet där vi stod…nu står han hela ca 3 mil närmare hem så det blir bara 10 minuter att åka till stallet :o)
Neywaz var med mig när jag flyttade hem honom till mitt gamla stall och det var hon som stod för fotograferandet (kolla bilderna på min hemsida) ;o)
Hihi.. Jasså!! :D Då förstår jag.. Hihi.. Har sagt det länge nu, men jag är ruskigt sugen på att hälsa på er någon dag.. ;) Mirabil är ju sååå snygg!! <3
Jag gjorde tvärtom, flyttade från ett stall som låg nära till ett längre bort - men sååå otroligt mycket bättre på de flesta sätt och vis och pållarna har förändrats rejält… till det bättre =) De verkar må så mycket bättre här. - och jag som hästägare känner mig verkligen trygg med stallägaren och omsorgen som mina hästar får. Tänk vilken skillnad det kan vara, och skillnad på folk och folk!!
Så jag vet hur bra (och dåligt) det kan kännas - så Grattis till er båda! =)
Så härligt!!

#6 Ja du är välkommen…nu står han ju närmare dig ändå så ;o)
Neywaz är en riktig pingla som ställer upp och när hon är med så vet man att det blir fina foton tagna oxå som bonus.
Jag ska be henne komma med kameran någon dag innan löven faller av träden så jag får något riktigt fins höstfoto på min prins på hemsidan :o)
Hihi, tack.. Men var ligger stallet mer exakt? :) Jag bor ganska nära Lunda/Trosta/Skepptuna om det säger dig någonting.. :P Medryttarhästarna står i Skepptuna.. :) Får fixa in en hälsa-på-dag nu snart!! :D

#10 Jo då det vet jag vart det ligger…har ju bara passerat där igenom nästan dagligen i några år ;o)
Nu står han närmre Arlanda till…
Haha.. Jaha, se där.. ;) Hihi..